رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد؛

توسعه نخلستان ها راهی مطمئن برای تجارت خرما در سیستان وبلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: توسعه نخلستان ها با ارقام تجاری راهی مطمئن برای توسعه صادرات خرما در سیستان وبلوچستان است.

سیدمحمدرضا سیدحسینی امروز یکشنبه ۳۰ بهمن، در نشست میز تخصصی صادرات خرما و میوه های گرمسیری که در چابهار برگزار شد به سطح زیر کشت ۶۷ هزار هکتاری نخلستان ها با تولید افزون بر ۲۸۷ هزارتن خرما اشاره کرد و افزود: بیش از ۶۰ درصد باغات استان به نخلستان ها اختصاص دارد و زمینه اشتغال ۵۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

حسینی بیان کرد: برای دستیابی به بازارهای جهانی،از ابتدای کار دولت سیزدهم توسعه نخلستان ها با ارقام تجاری مجول ،پیارم و با سرمایه‌گذاری هلدینگ آریا و بهره برداران در استان آغاز شده است .

وی اظهار کرد: همزمان با توسعه نخلستان ها، توسعه صنایع بسته بندی، نگهداری و فرآوری خرما نیز در سطح استان برنامه ریزی شده و در حال حاضر ۱۰۲واحدصنایع وابسته به خرما با ظرفیت ۱۵۲ هزارتن در استان راه اندازی شده و ۱۰ واحد جدید نیز در دست احداث است.

سید حسینی سیستان وبلوچستان را خاستگاه تولید میوه‌های گرمسیری برشمرد وگفت: طرح توسعه باغات میوه های گرمسیری خصوصا موز ،خربزه درختی، گواوا ،انبه درجنوب استان با مشارکت کشاورزان و کشت و صنعت مکران در حال اجراست.

وی خواستار حمایت مسئولین در راستای اجرای طرح خودکفایی کشور به موز که در استان سیستان وبلوچستان در حال اجراست شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401113021887
  • خبرنگار :

برچسب‌ها