مدیرعامل صندوق عشایر و روستاییان کشور:

فقط ۲۵ درصد عشایر کشور جذب صندوق بیمه عشایر و روستاییان هستند

مدیر عامل صندوق عشایر و روستاییان کشور گفت: علی‌رغم اینکه جامعه هدف روستاییان و عشایر ۳۰ میلیون نفر هستند اما طی ۱۷ سال گذشته فقط ۲۵ درصد این جمعیت را توانسته‌ایم جذب صندوق بیمه عشایر و روستاییان کنیم.

بیت‌الله برقراری پنجشنبه، ۲۷ بهمن‌ ماه، در مراسم معارفه مدیر عامل جدید فولاد خراسان اظهار کرد: در هر کشوری که فولاد بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد، آن کشور توسعه‌یافته محسوب می‌شود و این یک شاخص علمی است که خوشبختانه در ایران به فولاد توجه ویژه‌ای شده است.

وی اظهار کرد: سهام‌داران اصلی فولاد خراسان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند؛ قشری که مولد و تولیدکننده کشور و به گفته رهبر انقلاب این قشر وفادارترین قشر به انقلاب هستند.

برقراری گفت: به رغم اینکه جامعه هدف روستاییان و عشایر ۳۰ میلیون نفر هستند اما طی ۱۷ سال گذشته فقط ۲۵ درصد این جمعیت را توانسته‌ایم جذب صندوق بیمه عشایر و روستاییان کنیم.

مدیر عامل صندوق اجتماعی بیمه عشایر و روستاییان اظهار کرد: سبد سهامی این صندوق بیمه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که در قسمت‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: توانسته‌ایم با این سرمایه‌گذاری‌ها مستمری اعضاء صندوق را ۴۰ درصد افزایش دهیم که برای اولین بار در سه استان بیمه تکمیلی ایجاد کردیم و سایر استان‌ها در حال انجام است.

برقراری با اشاره به اینکه ۱۰ درصد مالیات استان توسط مجتمع فولاد خراسان تأمین می‌شود، گفت: پول‌های مجتمع فولاد خراسان باید در نیشابور بماند و اگر ثابت شود سرمایه جای دیگری رفته باشد، به شدت برخورد می‌کنیم.

طی ۵ سال آینده سهم فولاد خراسان در بازار ۲ برابر می‌شود

طهمورث جوانبخت، مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان، در این مراسم خاطرنشان کرد: سهم فولاد خراسان از بازار فولاد سه درصد است و باید این عدد را طی پنج سال آینده به ۶ درصد برسانیم. این هدف تنها با توسعه مجتمع و افزایش روحیه کارکنان امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر مجتمع فولاد خراسان توسعه خوبی نداشته، اظهار کرد: تولید یک میلیون تن فولاد باعث اشتغال هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از ۳۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم است.

جوانبخت عنوان کرد: فولاد مبارکه سالانه ۱۲ میلیون تن تولید دارد اما فولاد خراسان کمتر از یک میلیون تن است که باید به فکر افزایش تولید از راه توسعه و تکمیل زنجیره تولید باشیم.

وی با بیان اینکه فولاد خراسان سه درصد فولاد خام و پنج درصد شمش کشور را تولید می‌کند، ادامه داد: اکنون فولاد خراسان در تولید فولاد خام رتبه هفتم، تولید شمش رتبه هشتم و در تولید میل‌گرد رتبه سوم کشور را دارد.

مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان اولویت اول خود را افزایش اشتیاق کارکنان در چارچوب ضوابط و قانون اعلام کرد و افزود: کارکنان نه تنها نباید دغدغه‌ای داشته باشند بلکه باید بدانند که مهم هستند و شریک کار فولادند.

جوانبخت خاطرنشان کرد: هرچند اکنون سهم فولاد خراسان از بازار فولاد سه درصد است اما این عدد را طی پنج سال آینده به ۶ درصد خواهیم رساند.

ابوطالب جوان، فرماندار ویژه شهرستان نیشابور نیز در این جلسه با اشاره به قطعی گاز و برق مجتمع فولاد خراسان در سرمای اخیر استان گفت: اولویت ما در اتفاقات اخیر مردم بود. در درجه نخست باید گاز و برق را به مردم می‌رساندیم و سپس به فکر صنعت می‌بودیم.

 وی افزود: ما می‌دانیم که صنعت نان‌آور سفره‌ مردم است اما تدابیر ملی و استانی بر این بود که در مصرف گاز و برق صنعتی صرفه‌جویی شود.

رئیس شورای تأمین شهرستان بیان کرد: در این جابه‌جایی‌ها دنبال تحول و رشد بیشتر هستیم. ما می‌خواهیم مدیر عامل جدید در شهرستان نیشابور سکونت کنند و مدیر پروازی نباشند. مدیر پروازی تمام وقت خود را صرف رفت و آمد می‌کند.

جوان اظهار کرد: ضوابط خشک و غیر قابل انعطاف مجموعه فولاد خراسان را کاهش دهید تا در استخدام نیروهای جدید از جوانان این منطقه بیشتر از گذشته استفاده شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۳:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401112721086
  • خبرنگار : 30147