رئیس اداره هواشناسی اردستان:

بارش‌های امسال، خشکسالی چند سال گذشته را جبران نکرده است

رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان گفت: بارش‌های امسال نسبت به بلند مدت بهتر بوده، ولی همچنان نمی‌توانیم اعلام کنیم بارش‌های امسال، خشکسالی‌های چند سال گذشته را جبران کرده است.

جواد رمضانپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سیستم بارشی که از روز گذشته بر روی شهرستان قرار گرفته، شرایط بارش‌ها را مطلوب کرده است و برای امروز و پنجشنبه نیز با شدت و ضعف بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بارش‌های اکثر نقاط شهرستان به‌صورت باران است، ولی در مناطق کوهستانی به‌صورت برف خواهد بود، افزود: بیشترین میزان بارش در یک روز گذشته در شهر اردستان به میزان ۲۰ میلی‌متر و روستاهای بقم و کچوسنگ به میزان ۱۷ میلی‌متر گزارش شده است و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره هواشناسی اردستان تصریح کرد: سیستم بارشی که روی منطقه اردستان قرار دارد، افت دمای کمی داشته و مردم نهایتاً تا مرز صفر درجه کاهش دما را تجربه خواهند کرد.

رمضانپور در خصوص وضعیت دما روز جمعه و افرادی که قصد طبیعت‌گردی و کوهنوردی دارند، گفت: برای روز جمعه در شهرستان وضعیت خاصی را پیش‌بینی نمی‌کنیم و با توجه به اینکه شرایط بارش باران را داشتیم وضعیت یخبندان پیش‌بینی نمی‌شود.

وی بیان کرد: وضعیت بارش‌ها در فصل زمستان برعکس فصل پاییز تاکنون فراتر از نرمال بوده است و برای ماه اسفند و فروردین نیز همین وضعیت پیش‌بینی می‌شود. میزان بارش‌ها سال زراعی تاکنون ۷۷ میلی‌متر بوده که افزایش ۱۸ درصدی بارش‌ها را نسبت به مدت مشابه نشان می‌دهد.

رئیس اداره هواشناسی اردستان با بیان اینکه بارش‌های امسال نسبت به بلند مدت بهتر بوده، ولی همچنان نمی‌توانیم اعلام کنیم بارش‌های امسال، خشکسالی های چندین سال گذشته را جبران کرده است، گفت: هنوز نمی‌توانیم اعلام کنیم خشکسالی‌ها تمام شده، زیرا در چند سال گذشته حوزه آبخوان و منابع زیرزمینی به شدت کاهش داشته و برای جبران آن بارش‌های زیادی نیاز است.

رمضانپور تاکید کرد: ورود سامانه‌های بارشی و بارش‌های خوبی که امسال شاهد هستیم اتفاق خوشایندی است، اما این به معنای رفع مشکل کم‌آبی و پایان خشکسالی نیست و مسئولان باید ضمن مدیریت آب اطلاع رسانی به مردم، کشاورزان و آموزش برای صرفه‌جویی را همچنان در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401112620235
  • خبرنگار :