به گزارش ایسنا، براساس گزارش بازار محصولات نانو ساخت ایران، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۵ شرکت ایرانی ۹۰ درصد از حجم بازار را در اختیار داشتند که از این تعداد شرکت، سه شرکت نانویی در سال ۱۴۰۰، تقریبا ۲۰ درصد از کل بازار و ۵۲ شرکت نیز ۷۰ درصد بازار را در اختیار داشتند.
سه شرکت اول بیش از هزار میلیارد تومان و ۵۲ شرکت بعدی نیز بین ۱۰۰ تا هزار میلیارد تومان فروش داشتهاند.
همچنین ۵۸ شرکت با فروشی بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان، تقریبا ۸ درصد از بازار را در اختیار داشته و ۷۷ شرکت نیز با فروش بین یک تا ۱۰ میلیارد تومان ۱٫۴ درصد بازار را به خود اختصاص دادهاند.
۹۰ شرکت نیز فروش تا یک میلیارد تومان داشتهاند.
تعداد شرکتهای تولیدی نانو در سال ۱۴۰۰، ۳۲۴ شرکت بوده که این رقم در سال ۱۳۹۹، ۲۸۲ شرکت بوده است.
به نقل از ستاد نانو، شرکتهای تولیدی شامل دو دسته شرکتهای تولیدکننده محصولات و سازنده تجهیزات نانو میشوند که در سال ۱۴۰۰ ،۲۶۳ شرکت تولیدکننده محصول نانو و ۶۱ شرکت سازنده تجهیزات نانو در حال فعالیت بودند. تعداد شرکتهای نانویی در ۶ سال گذشته بیش از ۲۱۰ درصد رشد داشته است.
انتهای پیام