فرماندار رشت خبر داد

افتتاح ۲۹ پروژه عمرانی و اشتغالزا در بخش سنگر

فرماندار شهرستان رشت گفت: همزمان با نهمین روز از دهه فجر در مجموع ۲۹ پروژه در سرفصل‌های حمایتی و مسکن، طرح‌های اشتغالزا، عمران روستایی و طرح هادی روستایی با صرف اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان در بخش سنگر به بهره برداری رسید.

حمیدرضا امام پناهی امروز، ۲۰ بهمن ماه همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر در حاشیه افتتاح پروژه‌های بخش سنگر اظهار کرد: امروز با وجود مشکلات فراوان دشمن‌ساز و تحریم‌های یکطرفه و ظالمانه، فرزندان ایران اسلامی مصمم و خودباور، دست به کارهای بزرگی زده و نام ایران را در همه جای جهان پرآوازه کرده‌اند و این مهم را وامدار خون شهیدان هستیم.

وی با اشاره به تاثیر مستقیم طرح‌های عمرانی و توسعه ای در رونق و تقویت چرخه اقتصاد نواحی شهری و روستایی، افزود: تنوع و تعداد پروژه‌های ایام الله دهه فجر شهرستان، در کنار افزایش بیش از صد درصدی اعتبارات هزینه شده، نویدبخش توسعه و رشد در جنبه‌های گوناگون است.

امام پناهی گفت: یکی از نخستین اولویت‌های دولت مردمی ایران قوی در برنامه ریزی و اجرای پروژه‌ها، تکمیل هر چه سریع تر طرح‌های مطالعه شده و در دست اجرا و همچنین خودداری از بهره برداری‌های نا تمام است تا هر چه زودتر فواید پروژه‌های قابل استفاده در مسیر توسعه شهرستان باشد.

فرماندار رشت تصریح کرد: آنچه که در ایام الله مبارک دهه فجر امسال تقدیم مردم بزرگوار شهرستان رشت گردید، گزیده تلاش شبانه روزی فرزندان شما در دستگاه‌های مختلف اجرایی در طی سال بوده است.

وی همچنین در مراسم افتتاح ساختمان جدید الاحداث فرماندهی سپاه ناحیه سلمان که با حضور سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان، محمدرضا احمدی، نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین برگزار شد؛ با اشاره به نقش مهم سپاه و بسیج در پاسداری از انقلاب، عنوان کرد: تربیت یافتگان مکتب امامین انقلاب در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه نخواهند داد تا امنیت روانی و اجتماعی مردم به خطر افتد.

وی تاکید کرد: بایکوت خبری پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های گوناگون و سعی بر ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی توسط رسانه‌های دشمن هرگز نمی‌تواند واقعیت میدانی تلاش‌ها و موفقیت‌های انقلاب در محرومیت‌زدایی و حرکت پرسرعت کشور در مسیر توسعه را تحت‌الشعاع قرار دهد.

فرماندار رشت ادامه داد: امروز در بخش سنگر در مجموع ۲۹ پروژه در سرفصل‌های حمایتی و مسکن مددجویان، طرح‌های اشتغالزا، توسعه و تقویت انرژی برق، عمران روستایی، طرح هادی روستایی و همچنین ساختمان جدید الاحداث فرماندهی سپاه ناحیه سلمان با صرف اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

امام پناهی همچنین در مراسم افتتاح دو پروژه مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۱۶ و پایگاه ضمیمه معلولین و نیز پایگاه خدمات سلامت نخودچر که با حضور جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی انجام شد، با اشاره به اهمیت توجه به فاکتورهای بهداشتی در پیشگیری از بیماری‌ها و لزوم گسترش و پراکندگی متوازن خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان، گفت: در جریان همه گیری ویروس کرونا بخصوص در دوران تزریق واکسن، در کنار تلاش‌های فداکارانه کادر درمان، ضرورت افزایش مراکز درمانی و بهداشتی به خوبی احساس شد.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از دو پروژه مذکور شاهد کاهش آسیب‌های بهداشتی و افزایش خدمات درمانی در مناطق حاشیه‌ای شهر خواهیم بود، خاطرنشان کرد: این دو مرکز با نظارت بر اماکن عمومی، مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی و فعالیت‌های کارگاهی، همچنین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به خانواده‌ها، تاثیر شایانی در بهبود کیفیت زندگی مناطق زیر پوشش خواهد داشت.

فرماندار رشت اضافه کرد: با بهره‌برداری از این دو مرکز که مجموعا با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان احداث و تجهیز شده‌اند و همچنین به کارگیری کادر مورد نیاز پزشکی، پرستاری، مامایی، بهداشتی، تغذیه و مراقبین سلامت، مجموعا ۱۲ هزار و ۶۶۵ خانوار با جمعیت بیش از ۳۷ هزار نفر، از خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی بهره‌مند می شوند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401112015953
  • خبرنگار : 50042