در دومین روز جشنواره فیلم فجر مشهد کدام فیلم‌ها اکران می‌شود؟

در دومین روز از بیستمین جشنواره فیلم فجر مشهد ۵ فیلم در سینماهای مختلف اکران خواهد شد.

بیستمین جشنواره فیلم فجر مشهد از روز دوشنبه، ۱۷ بهمن‌ماه  برخلاف سال‌های گذشته بدون برگزاری نشست خبری آغاز به کار کرد و ۷ فیلم «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی، «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگرنژاد، «عطرآلود» ساخته هادی مقدم‌دوست، «کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزامحمدی، «هفت بهارنارنج» به کارگردانی فرشاد گل‌سفیدی، «جنگل پرتقال» ساخته آرمان خوانساریان و «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا در سینماهای مختلف اکران شدند.

اما امروز سینماهای مشهد میزبان ۵ فیلم خواهد بود که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

سرهنگ ثریا

فیلم «سرهنگ ثریا» ساخته لیلی عاج یکی از فیلم اولی‌های جشنواره فجر امسال است که داستان آن حول محور پادگان اشرف که مقر سازمان منافقین است روایت می‌شود.

داستان فیلم روایت تلاش‌های مادری در مسیر آزاد کردن فرزندش است که به پادگان اشرف رفته. در خلاصه این فیلم گفته شده است: «این راه با گریه باز نمی‌شه.» 

ژاله صامتی، وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی، دیبا زاهدی و شهروز آقاپور در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم امروز در ۲ سانس ۱۵ و ۱۷:۳۰ در سینما هویزه و ۱۹:۳۰ در سینما آفریقا اکران می‌شود.

یادگار جنوب

فیلم «یادگار جنوب» ساخته مشترک پدرام پورامیری و حسین دوماری است و داستان آن عشق میان یک دختر و پسر جوان تا ازدواج آن‌ها را روایت می‌کند. در توضیح فیلم آمده است: «باید عبور کرد.»

در فیلم که بازیگران مطرح بیشتری نسبت به باقی فیلم‌های جشنواره در آن حضور دادند وحید رهبانی، الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی، ساناز سعیدی، صابر ابر و سحر دولتشاهی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم در سانس ۱۹:۳۰ در سینماهای هویزه، ویلاژتوریست و برفی و در سانس ۲۱ مجدد در سینما هویزه اکران خواهد شد.

هایپاور

فیلم «هایپاور» به کارگردانی هادی محمدپور ساخته شده است و به موضوع دفاع مقدس می‌پردازد. هایپاور اولین اثر بلند این کارگردان است.

این فیلم نقش پررنگ پدافند هوایی اصفهان در دفاع مقدس و عملیات والفجر ۸ را روایت می‌کند و به زندگی شهید منصور ستاری نیز می‌پردازد.

اتابک نادری، فرزاد حسنی، علیرام نورایی، سپیده خداوردی، مهرداد ضیایی، مجید پتکی، الناز اسماعیلی، آرمان جوکار، هادی محمدپور و رضوان خدامی بازیگران این اثر سینمایی هستند.

این فیلم از سانس ۱۹:۳۰ در سینما سیمرغ اکران می‌شود.

عطرآلود

فیلم «عطرآلود» ساخته هادی مقدم‌دوست و ملودرامی عاشقانه است. این فیلم روایت علی است که در ساختن عطر استعداد خوبی دارد و در آستانه پدر شدن است.

او در این فیلم با چالش‌هایی جدیدی روبه‌رو می‌شود و ناچار است در فرصتی کوتاه کارهای خود را به سرانجام برساند.

مصطفی زمانی، هدی زین‌العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی و شهروز ابراهیمی بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم از ساعت ۱۹:۳۰ در سینما پارک بازار روی پرده می‌رود.

شماره ۱۰

فیلم «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگرنژاد، با موضوع دفاع مقدس ساخته شده است و روایت یک داستان واقعی است.

در خلاصه داستان آن آمده است: «فرار از اینجا بهترین راهه چون همه‌مون ازش می‌ترسیم…».

مجید صالحی، حسام منظور، سیامک صفری، بهرنگ علوی، مهدی زمین‌پرداز، صحرا اسداللهی و احمد کاوری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم از ساعت ۱۷:۳۰ در سینما سیمرغ اکران می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401111813902
  • خبرنگار : 50399