به گزارش ایسنا، مارک اشنایدر، مدیرعامل نستله به یک روزنامه آلمانی گفت که نستله باید امسال قیمت محصولات غذایی خود را افزایش دهد تا هزینههای تولید بالاتری را که هنوز به طور کامل به مصرفکنندگان منتقل نکرده است را جبران کند.
اشنایدر در مصاحبهای گفت: این افزایشها به اندازه سال ۲۰۲۲ تند نخواهد بود. بزرگترین گروه غذایی جهان در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۲، رشد فروش ارگانیک را ۸.۵ درصد گزارش کردند که از این میان افزایش قیمتها ۷.۵ درصد بود.
بر اساس گزارش رویترز، تورم در بسیاری از اقتصادهای توسعه یافته به بالاترین حد در چند دهه اخیر رسیده است که تا حد زیادی ناشی از افزایش قیمت موادغذایی و انرژی است.
انتهای پیام