مسئول بسیج سازندگی استان خبر داد:

اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در شهرستان‌های لرستان

مسئول بسیج سازندگی لرستان از اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در شهرستان‌های استان خبر داد.

سرهنگ احسان جهانبخش امروز ۱۳ بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افتتاح مخزن ۱۰۰ مترمکعبی پروژه نرگسه در شهرستان چگنی انجام شد؛ خط انتقال این مخزن ۷۹۰۰ متر است که تا امروز ۴۵۰۰ متر آن انجام شده و با افتتاح آن دو روستا از نعمت آب برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: در مجموع ۹۰ خانوار روستایی از آب این مخزن بهره‌مند می‌شوند و برنامه داریم ظرف یک و نیم ماه آینده خط انتقال را به پایان برسانیم تا آبرسانی به این دو روستا انجام شود.

مسئول بسیج سازندگی لرستان گفت: پس از این نیز در مجتمع بز آب سه مخزن آب با ۱۷ کیلومتر خط انتقال وجود دارد که تاکنون ۱۳ کیلومتر آن انجام شده است.

جهانبخش افزود: یکی از مخازن نیز به اتمام رسیده و هفت روستا از این پروژه آبرسانی بهره‌مند خواهند شد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود ظرف ۱۰۰ روز آینده این پروژه نیز به پایان برسد.

مسئول بسیج سازندگی لرستان در ادامه اظهار کرد: جهاد آبرسانی در لرستان ذیل قرارگاه امام حسن (ع) به ریاست فرمانده سپاه لرستان و دبیری آن بسیج سازندگی است؛ براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین فرمانده سپاه پاسداران و وزارت نیرو منعقد شد ۲۳ مجتمع برای لرستان در نظر گرفته شد که در همه شهرستان‌ها این پروژه‌های آبرسانی تعریف شده و بیش از ۱۲۵ روستا از این مجتمع‌ها منتفع می‌شوند؛ این مجتمع‌ها شامل ۶۱ مخزن و ۵۳۵ کیلومتر خط انتقال و توزیع بوده که تاکنون ۱۱۰ کیلومتر آن به انجام رسیده است.

جهانبخش افزود: اقدام به موقع و بسیج سازندگی برای ورود به این پروژه‌ها سبب صرفه‌جویی حداقل ۵۰ میلیارد تومان شده است.

مسئول بسیج سازندگی لرستان بیان کرد: در ۲.۵ سال گذشته تاکنون، بسیج سازندگی ۵۰۰ واحد مسکن با مشارکت کمیته امداد ساخته شده و ۳۰۰ واحد دیگر در دست اجرا داریم.

جهانبخش اضافه کرد: جدیدا نیز ۱۵۰ واحد مسکن دیگر به ما ابلاغ شده و ۴۰۰ واحد نیز تعمیراتی داشتیم که انجام شده است.

وی گفت: ۴۲۵ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های آبرسانی بوده که به صورت روزانه در شش شهرستان مشغول به انجام کار هستیم.

مسئول بسیج سازندگی لرستان اضافه کرد: از ابتدای کرونا تاکنون، ۵۸۵ هزار بسته معیشتی و ۱۵۰۰ قلم جهیزیه و ۴۳ هزار لوازم تحریر و کیف توزیع شده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401111310647
  • خبرنگار : 50177