معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه خبر داد

اجرای بزرگترین پروژه آب‌رسانی خراسان رضوی به تربت‌حیدریه

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: در حال حاضر بزرگترین پروژه آب‌رسانی خراسان رضوی مربوط به پروژه آب‌رسانی به تربت‌حیدریه است.

علی‌اکبر کی‌پور، سه‌شنبه شب ۱۱ بهمن ماه، در نشست خبری که به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر برگزار شد، افزود: همزمان با دهه مبارک فجر ۵۰ پروژه عمرانی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۹۴۱ میلیارد تومان در شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به مهمترین پروژه‌های این شهرستان اظهار کرد: بهره‌برداری از کشتارگاه صنعتی دام، فاز جدید کارخانه کاشی زرین، مزرعه پرورش مرغ مادر در بخش رخ، کارخانه کائولن بایگ، طرح‌های هادی روستایی، پروژه‌های راهداری و پوشش ۱۰۰ درصدی گاز خانگی از جمله این پروژه‌هاست.

کی‌پور در ادامه مهمترین پروژه شهرستان تربت‌حیدریه را آغاز بزرگترین پروژه آب‌رسانی استان به شهر تربت‌حیدریه بیان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه که بزرگترین پروژه آب‌رسانی در سطح استان است، ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر اضافه می‌شود.

وی خاطرشان کرد: با اجرای این پروژه بخش عمده‌ای از مشکل کمبود آب در تابستان مرتفع می‌شود. این پروژه با حفر چهار حلقه چاه و ۱۳ کیلومتر خط انتقال و با اعتباری بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان در حال اخذ قرارداد با پیمانکار است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه اجرای پروژه خط انتقال آب‌رسانی کاج درخت، آب‌رسانی به روستاها، اجرای طرح زون بندی و پدافند غیرعامل، اجرای طرح کیفی سازی آب شرب شهر رباط سنگ با خرید دستگاه آب شیرین‌کن و با هزینه ۳ میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌ها برشمرد.

وی بیان کرد: طی یک‌سال اخیر ۲۵۰۰ انشعاب جدید برق، بازسازی شبکه‌های برق در شش روستا، ۲۸ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خود نگهدار، تأمین روشنایی ۷.۵ کیلومتر بلوار ورودی شهر، نصب ترانس با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در حوزه برق‌رسانی این منطقه انجام شده است.

کی پور زیرسازی و آسفالت معابر روستایی، صدور ۵۵۰ فقره سند مالکیت برای روستانشینان، تحقق ۲۰۷ میلیارد تومان اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی، اجرای طرح‌های آبیاری نوین در ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی، احیا و مرمت ۱۷ رشته قنات، اجرای خط انتقال و آب‌رسانی به روستای اسفیوخ به طول ۴.۵ کیلومتر، اعطای تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان و فعال کردن سه واحد مرغداری راکد با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی، ملی و پیگیری‌های نظام اداری را بخشی دیگر از این اقدامات انجام شده دانست.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۰:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401111209091
  • خبرنگار : 30147