افتتاح ۵ پروژه بهداشت و درمان همزمان با ایام الله دهه فجر درقم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از افتتاح ۵ پروژه بهداشت و درمان همزمان با ایام الله دهه فجر در قم خبر داد.

 دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم امروز ۱۱بهمن ماه طی سخنانی از افتتاح ۵ پروژه بهداشت و درمان همزمان با ایام الله دهه فجر در قم خبر داد، گفت: این پروژه‌ها شامل افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهری امام حسین(ع)، مرکز خدمات جامع سلامت شهری پیامبر اکرم(ص)، توسعه زیر ساخت فیبر نوری دانشگاه و مراکز تابعه، استقرار سیستم پکس تجمیعی و راه‌اندازی مشاور آنلاین طب سنتی می‌شوند. 

وی افزود: این پروژه‌ها شامل مرکز خدمات جامع سلامت شهری امام حسین(ع)، مرکز خدمات جامع سلامت شهری پیامبر اکرم(ص)، توسعه زیر ساخت فیبر نوری دانشگاه و مراکز تابعه، استقرار سیستم پکس تجمیعی و راه‌اندازی مشاور آنلاین طب سنتی می‌شوند. 

وی با بیان ویژگی‌های هر یک از پروژه‌ها عنوان کرد: پروژه مرکز خدمات جامع سلامت شهری امام حسین(ع) در زمینی که زیربنای آن ۷۴۵ مترمربع است در شهرک فاطمیه قم احداث و خدمات بهداشتی درمانی به شهروندان عزیز این منطقه ارائه می‌کند. 

مصری ادامه داد: مرکز خدمات جامع سلامت شهری پیامبر اکرم(ص) نیز در محوطه‌ای که متراژ آن دو هزار ۹۵ مترمربع است با زیربنای ۹۸۰ مترمربع با هدف محرومیت‌زدایی و از محل تأمین اعتبار بازآفرینی شهری به شهروندان محله نوبهار خدمات بهداشتی درمانی ارائه خواهد کرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین توسعه زیرساخت فیبر دانشگاه و مراکز تابعه و راه‌اندازی سیستم پکس تجمیعی در مراکز تابعه را مورد توجه قرار داد و گفت: این دو پروژه در راستای خدمات‌رسانی به همشهریان راه اندازی ‌شده است. 

وی با بیان اینکه پروژه توسعه زیرساخت فیبر دانشگاه با همکاری شرکت مخابرات استان قم انجام‌شده است، ابراز کرد: هدف از انجام این پروژه ارائه خدمات بدون وقفه و یکپارچه و پایدار به همشهریان است. 

مصری همچنین راه‌اندازی مشاور آنلاین طب سنتی را مورد توجه قرار داد و گفت: این نوع از مشاوره صرفاً مشاوره تلفنی را شامل نمی‌شود و مشاوره به صورت آنلاین است که در آن متخصصین طب سنتی همه‌روزه دو ساعت در روز حضور دارند؛ این نوع از مشاوره در مراکز دولتی برای نخستین بار است که اتفاق می‌افتد و ویزیت افراد به‌صورت مجازی است.

انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401111108994
  • خبرنگار : 50455