رئیس سازمان صمت گلستان خبر داد؛

 رشد ۲۲ درصدی صادرات غیر نفتی در گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان میزان صادرات غیر نفتی استان گلستان در سال جاری را ۱۸۱ میلیون دلار دانست و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

درویشعلی حسن زاده پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری ستاد دهه فجر اظهار کرد: اطاق های اصناف با همکاری بخش های خصوصی بیش از ۴۰ برنامه در ایام دهه فجر اجرا خواهد کرد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه میزان صادرات غیر نفتی در استان گلستان ۱۸۱ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: ۳۲ کشور هدف صادراتی استان ما است که این صادرات بیشتر به کشورهای ترکمنستان، عراق، افغانستان و بلغارستان انجام می شود.

حسن زاده با بیان اینکه لوله های آهنی، تخته فشرده، مواد شوینده و به صورت محدود تره بار اقلام صادراتی استان گلستان است، افزود: در ده ماهه سال جاری ۱۱۵ بازرسی از سطح بازار انجام شده است که ماحصل آن سه هزارو ۴۸۲ پرونده تخلف به ارزش ۱۴۰ میایارد تومان شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته در حوزه قاچاق ۱۰ هزار بازرسی داشتیم که منجر به کشف ۸۴ پرونده به ارزش ۵.۹ میلیارد تومان شده است، ادامه داد: در ۱۰ ماهه نخست سال دو هزار و ۱۳۰ شکایات مردمی داشتیم که منجر به تشکیل ۱۸۰ پرونده شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: در مشاغل خانگی ۷۰ رشته تحت پوشش اداره صمت استان قرار گرفته که تعداد هزار و ۲۶۰ مجوز مستقل از ابتدای سال صادر شده است.

حسن زاده با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل خانگی اداره صنعت، معدن و تجارت گلستان ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت که منجر به اشتغال دو هزار نفر شد، اضافه کرد: در بخش معدن ۶۵ فقره مجوز بهره برداری با ارزش سه هزار و ۴۹ میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و ۸۵۰ نفر صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه احیای واحد های راکد از ابتدای سال در مجموع ۳۶ واحد احیا شده است، افزود: ۳۴ طرح در واحد های تولیدی مختلف در ۱۱ شهرستان گلستان اجرا که منجر به اشتغالزایی ۷۰۱ نفر در استان شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401110906786
  • خبرنگار : 50477

برچسب‌ها