فرماندار مینودشت خبر داد؛

تکمیل سد «نرماب» تا سال ۱۴۰۳/ اشتغالزایی ۱۰۸۵ نفر با افتتاح پروژه‌های دهه فجر

فرماندار مینودشت از بهره‌برداری از سد نرماب تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: سد نرماب آب شرب ۵۵۰ هزار نفر جمعیت در چهار شهرستان گنبدکاووس، گالیکش، آزادشهر و مینودشت را تأمین می‌کند.

تقی قزلسفلو امروز چهارشنبه ۵ بهمن در نشست گروه خبری فجر گلستان اظهار کرد:  در سفر رئیس جمهور به استان گلستان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه عمرانی و ۴۲۵ میلیارد تومان به بخش تسهیلات بانکی اختصاص یافت، همچنین در قالب تبصره ۱۶ نیز ۶۶ میلیارد تومان اعتبار به مینودشت تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه سد نرماب یکی از پروژه‌های استانی و ملی شهرستان مینودشت است، افزود: در سفر رئیس جمهور یک هزار میلیارد تومان برای تکمیل سد نرماب اختصاص یافت و در سفر وزیر اقتصاد به استان نیز یک هزار میلیارد تومان دیگر از محل تهاتر نفت برای این پروژه در نظر گرفته شد.

فرماندار مینودشت با بیان اینکه سد نرماب آب شرب ۵۵۰ هزار نفر جمعیت در چهار شهرستان گنبدکاووس، گالیکش، آزادشهر و مینودشت را تأمین می کند، تصریح کرد: ۲۴ هزار هکتار زمین کشاورزی از سد نرماب بهره‌مند می‌شوند.

قزلسفلو با بیان اینکه در سفر استاندار گلستان به شهرستان مینودشت مقرر شد سد نرماب تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد، گفت: معدن ذغال سنگ مینودشت با اشتغالزایی ۴۰۰ نفر در حال فعالیت است، در حال رایزنی برای فعال شدن تونل هفتم هستیم که با تحقق این مهم ۲۰۰ نفر دیگر در این معدن مشغول به کار می شوند.

وی اضافه کرد: در سفر وزیر اقتصاد مسئله ارزش افزوده معدن ذغال سنگ تخت که در اختیار استان دیگر است مطرح شده و مقرر شد به استان گلستان و شهرستان مینودشت بازگردد که این مهم در دست پیگیری است.

فرماندار مینودشت به پروژه های دهه فجر مینودشت اشاره کرد و توضیح داد: در دهه فجر امسال ۷۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۶۶ میلیارد و ۸۳۹ میلیون تومان افتتاح و  ۱۲ پروژه با اعتبار ۱۲۸ میلیارد و ۵۰۱ میلیون تومان در مینودشت کلنگ‌زنی می‌شود که در مجموع ۸۸ طرح عمرانی با اعتبار ۱۹۵ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان در مینودشت افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

قزلسفلو، پروژه‌های اقتصادی قابل افتتاح دهه فجر در مینودشت را ۹۴۵ طرح با اعتبار ۱۶۲ میلیارد و ۵۹۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این پروژه‌های اقتصادی برای یک هزار و ۸۵ نفر اشتغال ایجاد می‌کند، کل اعتبار طرح‌های عمرانی، اقتصادی، اشتغالزایی و قابل افتتاح و کلنگ زنی دهه فجر مینودشت ۳۵۷ میلیارد و ۹۳۵ میلیون تومان است.

«سید مهدی میررسولی»، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مینودشت با اشاره به برنامه‌های دهه فجر مینودشت اشاره و اظهار کرد: در دهه فجر امسال با شعار «ایران استوار و ۴۴ سال افتخار» برنامه‌های متعددی در شهرستان مینودشت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در حالی که هنوز دهه فجر فرا نرسیده بسیاری از نوجوانان و جوانان با حضور در نهادهای فرهنگی برگزاری باشکوه‌تر جشن انقلاب را مطالبه‌گری می‌کنند و این مهم نشان می‌دهد جوانان ما از معنویت، در صحنه بودن و روحیه بسیجی فاصله نگرفتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مینودشت از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان مینودشت خبر داد و ابراز داشت: امسال بیش از یک هزار نفر در مینودشت معتکف می‌شوند.

میررسولی از برگزاری مهرواره بانور ویژه بانوان در مینودشت خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح ۳۰۰ نفر از بانوان پای کار انقلاب می‌آیند و در راستای گره‌گشایی مسائل و مشکلات محله خود اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی دهه فجر امسال در مینودشت به صورت محله‌محور و ستادی برگزار می‌شود، تصریح کرد: برنامه ۱۰ شب ۱۰ مسجد با محوریت جهاد تبیین از جمله برنامه‌هایی است که طی ایام الله دهه فجر در سطح شهر و روستاهای گلستان برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مینودشت از برپایی کاروان قرآنی در روستاها مینودشت خبر داد و افزود: کاروان قرآنی یک روز را در محیط روستاها می‌گذراند و با حضور در منزل نوعروسان به ترویج سبک زندگی قرآنی می‌پردازد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401110503878
  • خبرنگار : 50491