رئیس کمیته زنان و خانواده ستاد دهه فجر گلستان:

بانوی گلستانی برگزیده کنگره ملی «بانوان تأثیرگذار» شد

رئیس کمیته زنان و خانواده ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گلستان از انتخاب «لیلا چوبداری» بانوی فرهیخته گلستانی به عنوان یکی از ۲۰ بانوی تأثیرگذار کشور خبر داد.

آزاده رجبی امروز سه‌شنبه ۳ بهمن در نشست گروه خبری فجر گلستان اظهار کرد: سه بانوی گلستانی به کنگره ملی بانوان تأثیرگذار معرفی شدند که براساس ارزیابی انجام‌شده یکی از این سه بانو به عنوان بانوی اثرگذار در سطح کشور انتخاب و تجلیل شدند.

وی با بیان اینکه در حوزه بانوان از کشورهای غربی ۶ بر دو جلوتر هستیم، افزود: عفیف بودن موجب شده بانوان ایرانی در آرامش خاطر در محیط خانواده زندگی کنند، الگوی ما نه زن شرقی و نه زن غربی است بلکه خانواده‌گرایی همراه با مسئولیت اجتماعی در حوزه بانوان مورد توجه ما قرار دارد و زنان در کنار خانواده باید پیشران جامعه هم باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از برگزاری مراسم نکوداشت بانوان تأثیرگذار در استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: در همایش بانوان تأثیرگذار استان گلستان شاخص های متعددی اعم از مادری، تأثیرپذیری، تأثیرگذاری، نقش اجتماعی و غیره مورد بررسی قرار می گیرد و ۱۰ بانوی گلستانی به عنوان بانوی تأثیرگذار استان انتخاب خواهند شد، در کنگره ملی بانوان تأثیرگذار «لیلا چوبداری» به عنوان بانوی تأثیرگذار کشوری انتخاب شد.

رجبی از برگزاری حدود یک هزار برنامه در حوزه زنان و خانواده طی ایام الله دهه فجر در سطح استانی و شهرستانی خبر داد و ابراز داشت: ۱۷ بهمن ماه جاری برنامه بانوی میدان در استان برگزار می شود، همچنین مراسم پیاده روی خانوادگی که به دلیل برودت هوا در هفته زن برگزار نشد در دهه فجر در قالب جشن خیابانی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال برنامه های متعددی در سطح استان گلستان برگزار می شود، ابراز داشت: در دهه فجر امسال ۱۵۰ همایش، ۱۴۸ نشست ۱۳۱ کارگاه آموزشی و مراسم تقدیر و تجلیل در دهه فجر برگزار می شود

رئیس کمیته زنان و خانواده ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گلستان، سهم بانوان گلستانی از انتصابات را هفت درصد اعلام کرد و گفت: اگر شایسته سالاری و شایسته محوری در ذهن مسئولان پرورانده شود سهم بانوان گلستانی در انتصابات بیشتر خواهد شد، ما به طور جدی پیگیر هستیم که آمار بانوان در دستگاه‌های اجرایی را به تفکیک استان ها و شهرستان ها احصاء و به عموم مردم معرفی کنیم.

رجبی با بیان اینکه حدود ۲۴ هزار بانوی کارمند در استان گلستان فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که در انتصابات، نگاه قومیتی و جنسیتی نداشته باشیم و اگر بانویی شایستگی داشته باشد ما حتما از او در بخش های مدیریتی استفاده خواهیم کرد البته برخی از بانوان به دلیل مسائل شخصی حاضر به قبول مسئولیت نیستند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401110402886
  • خبرنگار : 50491