معاون استاندار لرستان:

کدگذاری کالا تأثیر بسزایی در مبارزه با قاچاق کالا دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: کدگذاری کالا و استفاده از سامانه‌های نظارتی تأثیر بسزایی در مبارزه با قاچاق کالا دارد.

مجید منعمی دوم بهمن در حاشیه پنجمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان بر لزوم فعال کردن کمیته‌های ذیل این کمیسیون تأکید کرد.

وی گفت: در این جلسه گزارشات دستگاه‌های اجرایی لرستان در زمینه اقدامات صورت گرفته در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح استان ارائه شد.

منعمی بیان کرد: به منظور بهبود عملکرد و اثربخشی عملکرد لازم است دستگاه‌های اجرایی کارکرد سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رهگیری نقاط عرضه کالا، مسیر و مقصد دریافت آن از نکاتی است که تأثیر بسزایی در کنترل وضعیت دارد و این مهم با استفاده از سامانه‌های موجود به خوبی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: موضوع قاچاق دام زنده در استان از دیگر موارد مهمی بوده که در این جلسه مطرح و با توجه به اینکه لرستان از تولیدکنندگان دام در کشور به شمار می‌آید، مقرر شد دستورالعمل ابلاغی در این رابطه پس از بررسی و رفع نقایص موجود در کمیته مطرح و اجرایی شود.

منعمی تأکید کرد: کمیته‌های زیرمجموعه این کمیسیون به دلیل اهمیت بالای نقش آن‌ها در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به صورت فعال در فضای تهیه و توزیع کالا در سطح استان و همچنین کنترل مبادی‌های ورودی و خروجی نظارت مستمر داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بیان کرد: در حال حاضر گشت‌های نظارتی توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان فعال هستند و لازم است که برخورد با تخلفات به صورت نظام مند اقدامات خود را اجرایی کنند.

وی افزود: کُدگذاری کالاها و استفاده از سامانه‌های موجود نقش مهمی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا ایفا خواهد کرد و ساختار جدیدی نیز در این رابطه تعریف خواهد شد که به بهره‌وری عملکرد کمیسیون کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401110201398
  • خبرنگار : 50176