سرمربی تیم کشتی آزاد کرمانشاه:

در بدبینانه‌ترین حالت انتظار کسب 4 مدال از مسابقات قهرمانی کشور را داشتیم

سرمربی تیم  کشتی آزاد کرمانشاه پس از عملکرد ضعیف این تیم در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور و قرار گرفتن در جایگاه دهم تیمی، گفت: هرکاری از دستم بر می‌آمد برای این تیم کردم، اما وقتی کشتی گیران ما برای کسب مدال برنز هم روی تشک مسابقه نمی‌روند، چه می‌شود کرد.

جعفر دلیری در گفت و گو با ایسنا، در تشریح چرایی ناکامی تیم کشتی آزاد کرمانشاه در رقابت‌های قهرمانی کشور، اظهار کرد: به عنوان یک سرمربی هرکاری که از دستم بر می‌آمد برای تیم استان انجام دادم و از تمام تعطیلات و دورهمی های خانوادگی خود گذشتم تا این تیم را برای مسابقات قهرمانی کشور آماده کنم.

وی ادامه داد: چندین ماه است زندگی خود را رها کرده‌ام و به این تیم و کشتی گیران چسبیده‌ام تا بهترین عملکرد را در مسابقات قهرمانی کشور داشته باشند. با مربیان بدنسازی و پزشکان ورزشی در سطح  ملی که از دوستانم بودند صحبت کردم تا به بهترین شکل کشتی گیران را برای مسابقات آماده کنیم.

دلیری تصریح کرد: در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور به دنبال کسب نتیجه در خور شانی برای کرمانشاه بودیم تا دوباره به کشتی این استان سرو سامانی بدهیم، اما اینچنین نشد.

سرمربی تیم کشتی آزاد کرمانشاه با انتقاد شدید از کم کاری کشتی گیران، گفت: در بدبینانه‌ترین حالت پیش بینی کسب چهار مدال و در خوشبینانه‌ترین حالت پیش بینی کسب پنج مدال را از این مسابقات داشتم، اما چه می‌شود که کشتی گیر ما در تهران اینگونه مسابقه می‌دهد را نمی‌دانم.

وی افزود: برخی کشتی گیران ما پس از اینکه به فینال راه پیدا نکردند، حتی برای کسب مقام سوم هم روی تشک مسابقه نرفتند و رقابت برای کسب جایگاه سومی و پنجمی را قبول نداشتند.  

وی با بیان اینکه کشتی گیران کرمانشاهی می توانستند بهتر از این عمل کنند، گفت: محمد مرادی در 120 کیلوگرم استحقاق قهرمانی جهان را دارد ولی قدر داشته‌هایش را نمی‌داند. همینطور حامد رشید، سبحان یاری و بهمن تیموری می‌توانند در وزن خود بهترین باشند، اما نمی دانم چه شد که این عملکرد را داشتند.

سرمربی تیم کشتی کرمانشاه به برخی حواشی کشتی گیران کرمانشاه در مسابقات قهرمانی کشور در تهران هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه کشتی گیران ما پس از باخت بدون اینکه با من و مربیان دیگر خداحافظی کنند، از ما جدا شدند. آنها بدون اینکه حتی یک تلفن بزنند که ما را از نگرانی در بیاورند، جدا شدند و یک تشکر خشک و خالی هم از من و مربیان نکردند که چند ماه تمام را برای آنها زحمت کشیده بودیم.

دلیری تاکید کرد: زمانی هم که مربیان با آنها تماس گرفتند، متاسفانه جواب تماس های مربیان را هم ندادند و این بدعت بسیار بدی در کشتی کرمانشاه است که کشتی‌گیر اینگونه به مربی خود بی احترامی می‌کند.

وی یادآور شد: کشتی گیران شهرهای دیگر حتی پس از اینکه بازنده و حذف می شدند، تا آخر مسابقات در کنار تیم و مربیان می ماندند و به دیگر کشتی گیرانشان روحیه می دادند و کمک می کردند، اما کشتی گیران ما بدون خداحافظی راه خود را گرفتند و رفتند، بدون اینکه اجازه ای از سرمربی و یا مربی بگیرند.

سرمربی تیم کشتی آزاد کرمانشاه افزود: البته نکات مثبتی را هم در مسابقات قهرمانی کشور شاهد بودیم، از جمله اینکه محمدرضا حسینی در وزن 57 کیلوگرم که امسال به جوانان رفته، در این مسابقات در مقابل بزرگان این وزن عرض اندام کرد و  هرچند که مدال نگرفت، اما عملکرد خوبی داشت.

وی تصریح کرد: ارشک محبی هم در وزن 92 کیلوگرم که چندسالی بود به جواد ابراهیمی و میرباغیان می‌باخت، همه اینها را برد و می تواند در مسابقات آسیایی حضور داشته باشد و قهرمان آسیا شود.

دلیری به غیبت یدالله محبی در این مسابقات هم اشاره کرد و گفت: یدالله چند ماه پیش آسیب دیدگی پایش را جراحی کرده و اکنون در دوران نقاهت خود به سر می‌برد، اما اگر او را در مسابقات داشتیم، شاید در وزن 125 کیلوگرم محمد مرادی عملکرد بهتری از خود نشان می داد.  

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور طی روزهای  28 تا 30 بهمن به میزبانی تهران برگزار شد که تیم کرمانشاه با 12 کشتی گیر حاضر خود در این رقابت‌ها تنها به یک مدال طلای ارشک محبی در وزن 92 کیلوگرم بسنده کرد و در جایگاه دهم تیمی قرار گرفت. 

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401110200947
  • خبرنگار : 50184