هفته شانزدهم لیگ‌برتر فوتبال؛

مچ‌اندازی خمز و قلعه‌نویی در هوای سرد تبریز!

تیم فوتبال تراکتور درچارچوب هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر میزبان گل‌گهر سیرجان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، تیم های تراکتور و گل‌گهر سیرجان درچارچوب هفته شانزدهم رقابت های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه های کشور از ساعت ۱۵ روز شنبه یکم بهمن‌ماه در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

تراکتور پس از به‌سرانجام رساندن نیم‌فصل با قرار گرفتن در جایگاه ششم جدول، اکنون در شرایطی به استقبال نیم‌فصل دوم می‌رود که باید در اولین بازی دور برگشت رقابت‌ها برابر گل‌گهر سیرجان قرار بگیرد.

تی‌تی‌ها با تفکرات خمز اسپانیایی بازی های شناور و چشم‌نوازی را در طی واپسین هفته های نیم‌فصل نخست به نمایش گذاشتند و دور رفت مسابقات را با شیرینی برد برابر استقلال به پایان رساندند، اکنون درحالی برابر گل‌گهر سیرجان به‌میدان خواهند رفت که در دو فصل اخیر مقابل این تیم موفق به کسب پیروزی نشده‌اند.

گل‌گهر که با نائب قهرمانی نیم‌فصل را پشت سر گذاشت، با به ثمر رساندن ۲۰ گل دومین خط حمله آتشین لیگ‌برتر را در اختیار دارد و در شرایطی به تبریز سفر می‌کند که تاکنون در این شهر موفق به بازکردن دروازه تراکتور نشده است.

مرد اسپانیایی در اندیشه نمایشی پرقدرت مقابل ژنرال!

مرد اسپانیایی از زمانی که روی نیمکت تی‌تی‌ها نشسته است، شاهد بازی های چشم‌نواز و تماشایی از سوی این تیم بوده‌ایم به طرزی که بخش عمده‌ای از پرشورها در هفته گذشته با وجود باخت تیمشان مقابل استقلال و حذف از گردانه رقابت‌های جام‌حذفی از عملکرد تیم خمز رضایتمد بودند.

شاگردان خمز در طی پنج بازی اخیر در هر بازی به طور میانگین ۵۳ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند و با ۷۷.۸ درصد از میانگین ۵۱۸ پاس ردوبدل شده به ازای هر بازی، آمار کم‌نظیری را از خود به جای گذاشته‌اند.

اکنون خمز به‌دنبال تداوم تفکرات خود و ارائه نمایشی قدرتمند مقابل شاگردان امیر قلعه‌نویی که پس از نائب قهرمانی در نیم‌فصل و تساوی در بازی معوقه برابر آلومینیوم اراک به تبریز می‌آیند، است.

طلسم ۵۰۰ روزه به‌دستان خمز می‌شکند؟

از آخرین پیروزی تراکتور مقابل گل‌گهر سیرجان چیزی حدود ۵۵۷ روز می‌گذرد و تی‌تی‌ها آخرین‌بار در بازی برگشت لیگ‌ بیستم با اقتصادی‌ترین نتیجه ممکن (یک بر صفر) این تیم سیرجانی را شکست داده‌اند و اکنون  پاکو خمز می‌تواند با کسب پیروزی مقابل گل‌گهر علاوه بر کسب سه امتیاز بازی و ارتقا جایگاه تراکتور در جدول رده‌بندی دست به شکست این طلسم ۵۰۰ روزه بزند.

خمز نقطه مقابل امیر خان

تراکتور و گل‌گهر در شرایطی به مصاف یکدیگر می‌روند که سرمربیان دوتیم سبک های متفاوتی را دنبال می‌کنند.

امیر قلعه‌نویی که بازی با توپ های بلند و استفاده از مهاجمان بلند قامت را در دستورکار قرار می‌دهد، در بازی شنبه باید مقابل پاکو خمز اسپانیایی که طرفدار پروپاقرص بازی های مالکانه و پاس های کوتاه زمینی و سیستم "تیکی‌تاکا" شاگردانش را به میدان بفرستد و باید دید تقابل بازی مالکانه و روی زمین شاگردان خمز و بازی با استفاده از توپ هاب بلند امیر قلعه‌نویی در تبریز به چه شکل دنبال خواهد شد.

تاریخچه رویارویی های دوتیم

تراکتور و گل‌گهر در طول تاریخ ادوار مختلف لیگ‌برتر فوتبال، هفت‌بار رو در روی هم قرار گرفته‌اند که سه بازی با پیروزی تراکتور به اتمام رسیده و دو دیدار با برتری گل‌گهر همراه بوده است و دو دیدار با تساوی خاتمه یافته است.

در این میان تراکتوری‌ها در طی دو فصل اخیر موفق به شکست گل‌گهر نشده اند و سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی نیز تاکنون در تبریز موفق به بازکردن دروازه تی‌تی‌ها نشده اند.

مردان مشترک تراکتور و گل‌گهر

بدون شک قلعه نویی با توجه به حضور در تبریز و تجربه خاطرات تلخ و شیرین روی نیمکت تراکتور یکی از ویژه ترین چهره های این مسابقه به حساب می‌آید، همچنین در بین بازیکنان فعلی تیم گل‌گهر محسن فروزان، مهدی تیکدری و رضا شکاری سابقه پوشیدن پیراهن تراکتور را دارند و محمد آقاجانپور تنها بازیکن تراکتور به حساب می‌آید که مدتی برای گل‌گهر توپ زده است.

غیبت غول های تراکتور!

محمد عباس‌زاده و ریکاردو آلوز غایبان تراکتور در تقابل با گل‌گهر خواهند بود، محمد عباس‌زاده آقای گل لیگ، با مصدومیتی که مدت زمان‌اش هنوز هم مبهم است در این بازی قادر به همراهی تیمش نخواهد بود و آلوز که بهترین پاسور رقابت‌ها به‌حساب می‌آید، با چهار کارته شدن فرصت بازی برابر گل‌گهر را از دست داده است.

حالا باید دید خمز در غیاب عباس‌زاده، پیکار خط حمله خود را به چه‌شکل دستچین خواهد کرد و در میانه میدان به کدام بازیکن به عنوان جانشین آلوز بازی خواهد داد.

نگاهی به جایگاه دوتیم در جدول

در جدول رده‌بندی گل‌گهر سیرجان با ۲۸ امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است و تراکتور با ۲۲ امتیاز در رده ششم قرار دارد و با این اوصاف، گل‌گهر به دنبال دشت سه امتیاز بازی از تبریز خواهد بود تا جایگاه سپاهان را در رده دوم تصاحب کند و تراکتور نیز برای قرار گرفتن در رده پنجم تلاش می‌کند.

حالا باید دید مصاف تراکتور و گل‌گهر سیرجان که یکی از حساس‌ترین های اولین هفته دور برگشت رقابت‌های لیگ‌برتر به حساب می‌آید چه نتیجه‌ای را دربر خواهد داشت.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۳۰ دی ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401103020884
  • خبرنگار : 50589