در نشست شورای برنامه‌ریزی استان اعلام شد

سکونتگاه‌های غیر رسمی ایلام از اعتبارات محرومیت‌زدایی بهره‌مند می‌شوند

در نشست شورای برنامه‌ریزی استان ایلام جمعیت سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان ۹.۶ درصد جمعیت استان ایلام اعلام و مقرر شد در اعتبارات محرومیت زدایی این مناطق نیز دیده شوند.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» امروز سه شنبه ۲۷ دی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل سامانه ژئوپورتال داده مکانی با سازمان مدیریت و برنامه همکاری کنند و ظرف یک ماه باید اطلاعات در خواستی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را ارسال کنند، اظهار کرد: تکمیل این سامانه و اتصال دستگاه‌های اجرایی به سامانه ژئو پورتال می‌تواند بسیار برای سرمایه‌گذاری و دیگر برنامه‌ریزی‌ها در استان موثر باشد.

وی با تاکید بر تسریع در تکمیل طرح آمایش سرزمین ایلام، ادامه داد: در صورت تکمیل طرح آمایش سرزمین ایلام سرمایه‌گذاری در استان تسهیل می‌شود و شاهد رشد سرمایه‌گذاری در استان خواهیم بود.

استاندار ایلام گفت: باید بصورت مقطعی از مناطق حاشیه ای شهر ایلام بازدید و مشخص شود چه میزان خدمات ارایه شده و چه خدماتی لازم است انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مولد سازی دارایی ها و اموال دستگاه های اجرایی استان، گفت:  فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی یک تکلیف و قانون است و هر مدیری در این راستا به وظایف خود عمل کند ترک فعل محسوب و طبق قانون  با وی برخورد می شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: پیشنهادات کارگروه زیربنایی، عمران روستایی، عشایری شهری آمایش سرزمین با رعایت کلیه قوانین و مقررات جاری تصویب شود.

در این نشست مقرر شد تمامی طرح های پژوهشی در استان  براساس برنامه های هفتم توسعه تدوین و این طرح ها باید  به ارزش افزوده و بهره وری در استان منجر شود، همچنین در این نشست جمعیت سکونتگاههای غیر رسمی استان که ۱۶ سکونتگاههای غیر رسمی معادل ۹.۶ درصد جمعیت استان در سرشماری لحاظ و مقرر شد در اعتبارات محرومیت زدایی برای این مناطق اعتبار منظور شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401102718607
  • خبرنگار : 50126