مدیریت شعب بانک مسکن آذربایجان غربی اعلام کرد

پرداخت بیش از ۱۸ هزار فقره تسهیلات توسط بانک مسکن آذربایجان غربی

مدیریت شعب بانک مسکن آذربایجان غربی از پرداخت ۱۸ هزار و ۹۴۰ فقره تسهیلات تکلیفی بانک مسکن استان خبرداد.

به گزارش ایسنا؛ خلیل ایمانی ۲۵ دی ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت سالروز تاسیس این بانک و تبیین عملکرد بانک مسکن استان برگزار شد، افزود: طی یکسال گذشته ۱۸ هزار و ۹۴۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۴ هزار میلیارد ریال توسط بانک مسکن استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به تسهیلات خرید مسکن نیز افزود: برای ۲۷۸ واحد مسکونی مبلغی بالغ بر۵۷۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

ایمانی با اشاره به پرداخت تسهیلات حوادث غیر مترقبه بانک مسکن نیز گفت: ۱۶۳۴ فقره تسهیلات در قالب ساخت، تعمیر و معیشت به زلزله زدگان قطور پرداخت شده و همچنین بانک مسکن برای زلزله خوی و سلماس نیز هزار میلیارد ریال تسهیلات متضمن شده که تسهیلات ۱۲واحد پرداخت شده و ۱۵۰واحد دیگر نیز درقالب تسهیلات جعاله نیز در مرحله تشکیل پرونده هستند.

مدیریت شعب بانک مسکن آذربایجان غربی گفت: تاکنون برای بیش از ۶۹ هزار واحد مساکن مهر استان مبلغی بالغ بر ۲۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک مسکن پرداخت شده است.

ایمانی با بیان اینکه تسهیلات مشارکت مدنی با هدف احداث واحد مسکونی با نرخ ۱۸درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله پرداخت می شود، گفت: طی یکسال گذشته به  ۴ هزار و ۸۰۱واحد بالغ بر ۱۲ هزار  ۲۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی بهسازی و بازسازی مناطق بافت شهری به ازای هر واحد را ۳ میلیارد ریال با نرخ ۹ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله عنوان کرد و گفت: برای ۲۳۶ واحد ۶۷۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیریت شعب بانک مسکن استان ادامه داد: همچنین مبلغ ۵۴ میلیارد ریال برای ساخت مسکن مددجویی ۵۶ واحدی در مهاباد با نرخ ۴ درصد تسهیلات پرداخت شده است.

وی تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری را برای فرزندان اول: ۲۰۰ میلیون ریال، فرزند دوم :۴۰۰ میلیون ریال، فرزند سوم: ۶۰۰ میلیون ریال، فرزند چهارم ۸۰۰میلیون ریال و فرزند پنجم را یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: طی یکسال گذشته ۴۷۷ فقره به مبلغ ۱۹۴ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری توسط بانک مسکن استان پرداخت شده است.

ایمانی با اشاره به تسهیلات ازدواج نیز گفت: بانک مسکن استان طی یکسال گذشته  ۲۳۷۷ فقره به مبلغ دو هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به زوجین پرداخته است.

وی تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد که با هدف گسترش فضای کسب و کار پرداخت می شود را یک میلیارد ریال با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعلام کرد و گفت: طی یکسال گذشته ۱۳۳۳ فقره به مبلغ ۱۰۶۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیریت شعب بانک مسکن آذربایجان غربی بااشاره به مشارکت بانک مسکن در امور عام المنفعه, آزادی زندانیان و ساخت مدرسه گفت:از بین ۳۴ مدرسه ساخته شده توسط بانکهای مسکن سراسر کشور، ساخت دو مدرسه (۶ کلاسه در چایپاره و مدرسه ۳ کلاسه در روستای بانی بخش سیلوانا ارومیه) توسط بانک مسکن استان ساخته شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401102517008
  • خبرنگار : 50136