به گزارش ایسنا، بر اساس محاسبات رویترز، کاهش قیمت در ایالاتمتحده که اواخر روز پنجشنبه (۱۲ ژانویه) به وقت ایالاتمتحده در مدل سه و مدل Y اعلام شد، بین ۶ تا ۲۰ درصد در مقایسه با قیمتهایی که قبل از تخفیف وجود داشت، متغیر بود.
تسلا در آلمان، قیمت سدان مدل سه و کراساوور مدل Y را که پرفروشترین در جهان هستند، بسته به وضعیت و ساختار آن بین یک تا ۱۷ درصد کاهش داد. قیمت جدید تسلا برای یک خریدار آمریکایی مدل Y دوربرد، همراه با یارانه ایالاتمتحده که از این ماه اجرایی شد، ۳۱ درصد تخفیف دارد.
این اقدام همراه با کاهش قیمتهایی که هفته گذشته در چین و سایر بازارهای آسیایی اعلام شد، نشاندهنده معکوسشدن در بزرگترین بازارهای تسلا از استراتژی بود که در بیشتر سالهای ۲۰۲۲ دنبال کرده بود.
تسلا هفته گذشته قیمتها را در چین و سایر بازارهای آسیایی کاهش داد. محاسبات رویترز نشان داد که همراه با کاهشهای قبلی قیمت اعلام شده در ماه اکتبر و مشوق های اخیر، قیمت مدل سه یا مدل Y در چین پس از حرکت اخیر، ۱۳ درصد به ۲۴ درصد کاهش یافته است.
تسلا همچنین قیمتها را در کرهجنوبی، ژاپن، استرالیا و سنگاپور کاهش داده است. تحلیلگران گفته بودند که کاهش قیمت در چین باعث افزایش تقاضا و تشدید فشار بر رقبای این کشور، از جمله بیوایدی میشود تا از این روند پیروی کنند.
بازار اصلی تسلا ایالاتمتحده و دومین بازار بزرگ آن چین است. تسلا برآوردهای وال استریت برای تحویل سه ماهه چهارم را از دست داد.
ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا ماه گذشته، گفت: تغییرات شدید نرخ بهره، چشمانداز کل صنعت را تغییر داده است و تسلا میتواند قیمتها را کاهش دهد تا رشد حجم را حفظ کند که منجر به سود کمتر خواهد شد.
انتهای پیام