صدور ۶۶ اخطار زیست‌محیطی به واحدهای تولیدی و خدماتی نهاوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای سال به ۶۶ واحد تولیدی و خدماتی شهرستان اخطاریه های پسماند، آلودگی آب و آلودگی هوا ابلاغ شده است.

عزیز قیاسی اظهار کرد: در راستای پایش و نظارت بر واحدهای تولیدی و خدماتی از ابتدای سال جاری بازدیدهای متعددی توسط کارشناسان این اداره انجام شده است.

وی افزود: در نتیجه این بازرسی‌ها به ۶۶ واحد اخطاریه پسماند، آلودگی آب و آلودگی هوا ابلاغ شده و واحدهایی که به مفاد اخطاریه‌ها بی‌توجهی کرده و نسبت به رفع آلایندگی در مهلت مقرر اقدامی نکردند، نام آنها در لیست صنایع و واحدهای فصلی آلوده استان درج و معرفی می‌شود.

قیاسی با بیان اینکه همچنین برخی از این واحدها برای تعیین کیفر به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، مطرح کرد: از کلیه متصدیان واحدهای تولیدی و خدماتی درخواست داریم به اصل ۵۰ قانون اساسی که حفظ محیط زیست را وظیفه‌ای همگانی برشمرده و فعالیت واحدهای آلاینده را ممنوع اعلام کرده، توجه داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند تصریح کرد: فرد متخلفی که نسبت به تخلیه کود مرغی در مکان غیرمجاز و در حاشیه جاده نهاوند به گیان در محدوده اراضی روستای حسین‌آباد اقدام کرده بود، به مراجع قضایی معرفی شد.

قیاسی اضافه کرد: حسب رأی صادره از یکی از شعب دادگاه کیفری دو شهرستان نهاوند متخلف موردنظر به علت عدم رعایت قانون و مقررات مدیریت پسماندها به تحمل شش ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

وی خاطرنشان کرد: از کلیه شهروندانی که قصد دپو و تجمع کودهای مرغی یا فضولات دامی و یا سایر کودهای حیوانی را دارند درخواست داریم از تخلیه و تجمع انواع پسماندها و فضولات دامی و مرغی در حاشیه محورهای مواصلاتی و به ویژه توریستی خودداری کنند.

قیاسی یادآور شد: از این عزیزان می‌خواهیم در چهارچوب مقررات پسماندها اقدام بایسته را انجام دهند در غیر این صورت طبق مقررات با آنها رفتار خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند در پایان گفت: شایسته است برای داشتن محیطی سالم و دور از آلودگی‌های زیست محیطی همه احساس مسئولیت داشته و کوشا و فعال باشیم.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401101912237
  • خبرنگار : 50471