رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی خبر داد

کاهش قابل ملاحظه دما در خراسان رضوی/ مشهد برفی می‌شود

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه از بعداز ظهر روز دوشنبه شاهد شروع بارش باران و برف به خصوص برف در سطح استان همراه با کاهش قابل ملاحظه دما خواهیم بود، گفت: براساس نقشه‌ها دوشنبه شب و اوایل وقت سه‌شنبه شاهد بارش برف در مشهد هستیم.

یحیی قائنی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت جوی استان اظهار کرد: طبق نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، امروز و فردا وضعیت جوی نسبتا پایدار است اما از بعداز ظهر روز دوشنبه با نفوذ جریان سرد و مرطوب شمالی انتظار داریم ضمن افزایش ابرناکی و شدت وزش باد، شاهد شروع بارش باران و برف به خصوص برف در سطح استان همراه با کاهش قابل ملاحظه دما باشیم.

وی با اشاره به اینکه براساس نقشه‌ها دوشنبه شب و اوایل وقت سه‌شنبه شاهد بارش برف در مشهد هستیم. بیان کرد: از روز سه‌شنبه در نواحی سردسیر دمای حداقل شبانه به ۱۰ درجه زیرصفر می‌رسد و پیش‌بینی ما این است که تا اواسط هفته آینده ماندگاری هوای سرد را در سطح استان شاهد باشیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه بر اساس نقشه‌ها کل استان درگیر بارش و سردی هوا می‌شود، عنوان کرد: در مشهد دمای شبانه در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه تا ۱۰ درجه زیر صفر می‌رسد و دمای بیشینه نیز دو تا سه درجه زیر صفر است.

قائنی‌پور افزود: از شنبه دما به تدریج افزایش پیدا می‌کند و از روز دوشنبه هفته بعد هوا مساعد است اما نواحی سردسیر استان همچنان زیر صفر خواهد بود.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401101710651
  • خبرنگار : 50107