هشدار سطح نارنجی برای کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست پیش بینی هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام صدور هشدار نارنجی برای این استان اعلام کرد: این سامانه از روز دوشنبه وارد جو استان خواهد شد.

"ولی بهره مند" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: در پی ورود این سامانه بارشی که از بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سه شنبه شب ادامه خواهد داشت، رگبار باران و رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقت، بارش برف و کولاک برف را خواهیم داشت.

وی اظهارکرد: بارش‌های این سامانه می تواند آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین شهری، اختلال در تردد های داخل شهری، اختلال در فعالیت های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال تاخیر و لغو پروازها، انسداد جاده ها و محورهای مواصلاتی به ویژه محورهای روستایی مناطق سردسیر، لغزندگی جاده ها و معابر عمومی و اختلال در انتقال حامل های انرژی سوخت و برق و گاز را در پی داشته باشد.

سرپرست پیش بینی هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد توصیه کرد: دستگاه های اجرایی مسئول و دستگاه‌های امدادرسان برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده ها آمادگی داشته باشند،از رفت و آمدهای غیرضروری در سفرهای بین شهری پرهیز شود، از فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو خودداری شود، حامل های انرژی مدیریت و ناوگان حمل و نقل و راهداری آمادگی داشته باشند، از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

بهره مند تصریح کرد: دستگاههای متولی نسبت به پاکسازی آبروها کانال های آب درون شهری و پاکسازی دهانه پل ها اقدام کنند. همچنین اقدامات پیشگیرانه از خسارت توسط شهرداری ها، راهداری ها، دستگاههای امدادی و سایر دستگاهی اجرای مسئول انجام شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401101710573
  • خبرنگار :