رئیس شورا شهر خبر داد:

پایان بلاتکلیفی اراکی‌ها/آغاز عملیات اجرایی طرح ۲۴ متری از امروز

رییس شورای شهر اراک با اشاره به آغاز طرح ۲۴ متری، گفت: مردم از بلاتکلیفی بین طرح ۵۸ متری و ۲۴ متری رهایی می یابند.

پیمان عین القضاتی ۱7 دیماه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شورای ششم با حذف ۵۸ متری به شدت مخالف است و آن را یک تصمیم غیر کارشناسانه در دوره گذشته می‌داند، اظهار کرد: شورای ششم به قانون پایبند بوده و بر اجرای مواردی که از مجاری قانونی تصویب و ابلاغ می شود به نحو احسن نظارت خواهد کرد.

وی افزود: طرح ۲۴ متری یک شریان اصلی محسوب نمی‌شود بلکه یک معبر جمع و پخش کننده تلقی می‌شود که طبق مصوبه از میدان ولیعصر به خیابان میرزای شیرازی ایجاد خواهد شد.

عین القضاتی بیان کرد: حدود ۲۴۵ پلاک با مساحتی حدود ۲۳ هزار و ۲۲۰ متر با این معبر درگیر هستند که با ابلاغ آنها به شهرداری تکلیف خانواده هایی که منازل آنها در مسیر است بعد از گذشت حدود ۲۰ سال روشن شد.

وی با بیان اینکه ۱۷۰ پلاک کمتر از ۴۰ درصد، ۳۵ پلاک بین ۴۰ تا۷۰ درصد، ۱۴ پلاک بین ۷۰ تا۹۰ درصد و ۲۶ پلاک بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد در طرح درگیر این معبر هستند، گفت: تملکاتی که در دوره‌های قبل انجام شده و موارد تملکی که از انتهای خیابان جهاد باقی مانده است می تواند پشتوانه هایی برای اجرای طرح ۲۴ متری باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: با اعلام مجدد این طرح از سوی استاندار و با گذشت یک ماه از ابلاغ آن، امروز، روز آغاز طرح ۲۴ متری خواهد بود و شهرداری قطعا دستورات آغازین را خواهد داد و شورا نیز پیگیر این موضوع خواهد بود و تاخیر از سوی شهرداری  جایز نخواهد بود.

عین‌ القضاتی گفت: برای اجرای پروژه به هر میزان مشوق نیاز باشد، افزایش می‌یابد، پیشنهاد مشوق های ما برای املاک مجاور معبر، توافقنامه با مالکین تا سقف ۵ طبقه و پیلوت و حداکثر سطح اشغال بیش از ۶۰ درصد(سطح اشغال در مساحت باقیمانده) در برابر امتیاز عقب نشینی است و امتیاز اعطای تجاری به شرط تامین پارکینگ است که در این زمینه نیاز به مصوبه کمیسیون ماده ۵ داریم و امیدواریم با سرعت و شتاب مناسب کار عمرانی پروژه ۲۴ متری شروع شود و شاهد یک پروژه محرک توسعه شهری باشیم و در نهایت رضایت شهروندان را جلب کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401101710454
  • خبرنگار : 50210