در نشست با نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح شد

توجه به تامین آب مورد نیاز استان زنجان تا تامین اعتبارات‌ پروژه‌ها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت اول در استان تخصیص آب مورد نیاز است.

مصطفی طاهری شامگاه امروز (۱۵ دی‌ماه) در جلسه جمع‌بندی سفر یک‌روزه نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی به استان زنجان، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آب و حفر چند چاه کمکی برای تامین آب طی سال‌جاری در استان زنجان، اظهار کرد: مسئله آب برای ما حیاتی است. تلاش کردیم آب سدها را برای تابستان نگه‌ داریم و اقدامات زیادی در این‌ حوزه شد.

وی با اشاره به کاهش دبی ورودی آب سد تهم، اذعان کرد: نیاز سطح زنجان آب بیشتر از این مقدار است، لذا اولین اولویت ما، تامین آب شرب ساکنان زنجان است. 

نماینده‌ مردم زنجان‌ و طارم در خانه ملت، با اشاره به انجام مطالعاتی برای هدایت آب از چند منطقه به سد تهم، خواهان تخصیص بودجه برای انجام شروع عملیات اجرایی و مطالعه در این حوزه شد و افزود: یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در استان، توجه به وضعیت راه‌های اصلی استان است که اقدامات خوبی هم برای عملیات‌ عمرانی آن صورت گرفته و بخشی از این راه‌ها نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در راه‌سازی در طارم به بن‌بست می‌رسیم چون مشکل تامین منابع داریم، ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان، همچنین تامین تجهیزات نیز نیاز به تخصیص اعتبارات است.  

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تسریع عملیات اجرایی محور زنجان به بیجار با پرداخت تسهیلات قابل تسهیل است.

سیدمرتضی خاتمی نبود تعهد پرداختی به پیمان‌کاران را یکی از دلایل عقب‌ماندگی پروژه‌های راه‌سازی (از جمله پروژه زنجان _ دندی _ تکاب) دانست و اظهار کرد: باید کل استان را دید؛ وقتی یک مسئولی وارد استان می‌شود نگاه نقطه‌ای نباید داشته باشد و عمده مشکلات کل استان مدنظر قرار گیرد. 

وی در ادامه با بیان اینکه معدل نوسازی مدارس در استان ۲۵ درصد است، ادامه داد: این میزان در ماهنشان ۴۵ درصد بوده و در طی این مدت یک آجر نیز جابه‌جا نشده و اعتبارات در این حوزه بسیار ناچیز است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین تامین زیرساخت‌های خدمات و درمان، اعم از تجهیزات را از دیگر مسائل اولویت‌دار منطقه نام برد و اضافه کرد: سهم یک درصدی از ارزش‌افزوده علوم‌پزشکی و مراکز درمانی را کامل اختصاص دهند.

وی تامین‌ کالاهای موردنیاز بخش درمان و بهداشت، منابع معادل ارز ترجیحی دارو و تامین نیروی موردنیاز بخش سلامت و بهداشت را مهم و حائز اهمیت دانست.

در این جلسه نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه نیز با تاکید بر اعلام تاریخ دقیق شروع عملیات عمرانی ورزشگاه ۳ هزار نفری ابهر، تصریح کرد: توقع داریم خروجی این سفر، تکمیل همین ورزشگاه باشد.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی با بیان اینکه ما این ورزشگاه را از دل فساد،  مشکلات فنی، حقوقی، اداری و مهندسی بیرون کشیدیم و تلاش بر حل مشکل بودجه‌ای آن داشتیم، افزود: وزارت‌خانه برای تکمیل پروژه ورزشگاه ۳ هزار نفری شهرستان ابهر ۴ میلیارد تومان اختصاص داده بود، اما امروز مقرر شد قبل از تصمیم‌گیری و صورت جلسه به این مبلغ اضافه شود.  

وی با بیان اینکه ما را از دست دستگاه‌های اجرایی نجات دهید، حفظ و مطالعه ارگ گنبد سلطانیه را امری خطیر عنوان کرد و افزود: طرح ویژه سلطانیه نیز یکی از مسائلی است که اعتباراتی برای این پروژه نیاز داریم، از طرفی راه ابهر به قیدار تبدیل به قتلگاهی شده است که باید مدنظر مسئولان باشد. 

در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام مهدی باقری نماینده مجلس زنجان _ طارم در مجلس شورای اسلامی نیز توزیع عادلانه اعتبارات برای استان با رویکرد اولویت‌بندی و تامین آب شرب برای زنجان و مناطق محروم را دو مطالبه عمده عنوان کرد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401101509975
  • خبرنگار : 50534