لیگ برتر والیبان ایران؛

تندروان مچ طلوع کیان را در دربی یزدیها خواباند/سرمربی ایفاسرام حاضر به مصاحبه نشد!

در جریان برگزاری پانزدهمین هفته لیگ برتر والیبال ایران دو تیم شهداب یزد و ایفاسرام اردکان در شهرآورد یزد به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت، در این دیدار جنجالی و پرحاشیه شهداب سه بر یک به پیروزی رسید.

به دنبال برگزاری هفته پانزدهم سی و ششمین دوره لیگ برتر والیبال ایران از ساعت ۱۶ عصر روز گذشته دو تیم هم استانی یعنی شهداب و ایفاسرام اردکان در سالن اختصاصی شهداب به مصاف یکدیگر رفتند؛ رقابتی که در لحظات پایانی آن زشتی‌های عدم پذیرش باخت در ورزش حرفه‌ای بیش از بیش هویدا شد.

بلند قامتان شهداب در حالی در مقابل شاگردان سرمربی سابق خود در ایفا سرام یعنی «علیرضا طلوع کیان» به میدان رفتند که در ست اول و مقابل چشمان چند صد هزار تماشاگر یزدی و اردکانی با اختلاف ۱۰ امتیاز یعنی ۲۵ بر ۱۵ به پیروزی رسیدند.

اما در ست دوم این دیدار که به عنوان پر تماشاگرترین دیدار این دوره از لیگ برتر والیبال ایران ثبت شد اینبلند  قامتان ایفا سرام بودند که توانستند با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ بر شاگردان «محمد رضا تندروان» در شهداب یزد پیروز شوند.

اما در ست سوم این دیدار این بلند قامتان شهداب بودند که با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسیدند تا پایان این ست شروعی به جنجال و حواشی این دیدار باشد.

در ست چهارم، ستی که در پوئن های پایانی یعنی در امتیاز ۲۱ بر ۱۶ که به سود شهداب در حال پیگیری بود، جنجال این در زمانی آغاز شد که ضربه اسپک «اسماعیل مسافر» بازیکن ایفا سرام به بیرون زمین رفت و  اردکانی‌ها اعتقاد داشتند که توپ بعد از برخورد به دست مدافع شهداب به بیرون زمین رفته، اما داور چنین نظری نداشت و همین اتفاق مجوب شد که هواداران اردکان در این لحظه حملات و فحاشی خود را علیه ناظر داوری بازی، یعنی «فرهاد شاه‌میری» آغاز کنند.

اعتراض شدید تیم ایفاسرام به قضاوت داوری و در پی آن اخراج یکی از بازیکنان ایفاسرام باعث شد تا این دیدار به مدت ۱۵ دقیقه متوقف شود تا جو سالن اختصاصی شهداب یزد با حضور بالغ بر ۲ هزار تماشاگر آرام گیرد و در پایان این ست پر حاشیه این بلند قامتان شهداب یزد بودند که با اختلاف هفت امتیازی یعنی ۲۵ بر ۱۷ به پیروزی رسیدند تا با رقم خوردن این نتیجه اولین باخت «علیرضا طلوع کیان» در ایفاسرام اردکان در مقابل تیم سابق خودش رقم خورد.

داوری بدون نقص بود/هواداران  سنگ تمام گذاشتند

در پایان این دیدار که نزدیک به ۱۲۰ دقیقه طول کشید «محمد رضا تندروان» در جمع خبرنگاران حاضر و در مورد این دیدار گفت: قبل از هر چیزی تبریک و خسته نباشید میگم به هواداران تیم شهداب که در این دیدار سنگ تمام گذاشتند.

وی در ادامه افزود: بازی یک بازی فنی بود و فکر می‌کنم این دیدار یکی از بازی های بود که تیم داوری قضاوت فوق العاده ای داشتند حتی در صحنه های مشکوکی که بعد از پایان دیدار در فیلم دیدیم درست و به جا داوری کرده بودند.

سرمربی شهداب یزد در خصوص جنجال ایجاد شده در بازی نیز گفت: فکر نمیکنم رقابتی نزدیک در کسب پوئن ها میان دو تیم صورت گرفته باشد که باعث ایجاد جنجال شود چرا که نتیجه کسب شده در ست ها بیانگر این موضوع است.

اما «علیرضا طلوع کیان» سرمربی، اعضای کادر فنی ‌و بازیکنان تیم ایفا سرام اردکان در پایان این دیدار حاضر به مصاحبه با هیچ کدام از رسانه های حاضر در محل برگزاری این دیدار نشدند.

حال باید منتظر ماند و دید که کمیته انضباطی فدراسیون والیبال چه واکنشی به اتفاقات رخ داده در این مسابقه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401101509683
  • خبرنگار : 50463