آغاز فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت سامانه بارشی که امروز وارد استان می‌شود در مناطق جنوبی مانند لردگان، کیار، اردل، خانمیرزا، بخش‌هایی از بروجن و کوهرنگ از شدت بیشتری برخوردار است همچنین احتمال وقوع رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید موقتی، کولاک برف در گردنه‌ها، رخداد مه و کاهش دید افقی نیز در استان وجود دارد.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از ساعات بعدازظهر امروز یک سامانه بارشی به تدریج وارد استان خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود عمده بارش‌های این سامانه به صورت برف باشند.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: فعالیت سامانه بارشی که امروز وارد استان می‌شود در مناطق جنوبی مانند لردگان، کیار، اردل، خانمیرزا، بخش‌هایی از بروجن و کوهرنگ از شدت بیشتری برخوردار است همچنین احتمال وقوع رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید موقتی، کولاک برف در گردنه‌ها، رخداد مه و کاهش دید افقی نیز در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در اثر فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، کولاک برف، وقوع مه و کاهش دید افقی وجود دارد به شهروندان توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه لازم را  درنظر داشته باشند.

نوروزی عنوان کرد: احتیاط در رانندگی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها، تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی، عدم توقف، اسکان و پارک خودروها زیر درختان و در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها از جمله اقدامات پیشگیرانه است که توصیه می‌شود مورد توجه جدی قرار بگیرد.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اواخر وقت دوشنبه و روز سه‌شنبه هفته آینده نیز استان در دامنه فعالیت یک موج بارشی جدید قرار می‌گیرد که پیش‌بینی می‌شود عمده بارش‌های این موج نیز به صورت برف باشند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401101408880
  • خبرنگار : 50454