اعطای بیش از ۷۷ میلیارد وام اشتغال‌زایی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد محلات

رئیس کمیته امداد شهرستان محلات گفت: نگاه ما به خانواده‌ها، نگاه اورژانسی است و معتقدیم نباید خانواده‌ای در تشکیلات کمیته امداد رسوب کند، باید مشکل، شناسایی شده و توانمندسازی صورت بگیرد.

حسین رجبی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امام راحل ۲۲ روز پس از انقلاب و پیش از دستور تشکیل بسیاری از نهادهای انقلابی، دستور تاسیس کمیته امداد را دادند.

وی افزود: سیاست اصلی کمیته امداد، توانمندسازی خانواده‌های بی‌بضاعت در کشور است. در ۸ ماهه ۱۴۰۱ تسهیلات بسیاری به مددجویان پرداخت شده که شامل پرداخت ۱۰۸ فقره وام اشتغال‌زایی جمعا به مبلغ ۷۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال و ۱۳۴ فقره وام کارگشایی جمعا به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال بوده است.

رجبی ادامه داد: در مصاحبه‌ها و مشاوره‌ها به این نتیجه رسیدیم که عده‌ای برای کسب و کار نیاز به آموزش دارند که این آموزش برای ۹۶ نفر با هزینه ۲۴۶ میلیون ریال صورت گرفت. همچنین با هزینه ۵۷ میلیون ریال برای ۵ نفر کاریابی صورت گرفت.

رجبی گفت: ۲۰۰ میلیون ریال برای ارائه خدمات ویژه به ۲۵ نفر از سالمندان تحت پوشش این نهاد اعطا شد و در مجموع مبلغ ۲ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال صرف پرداخت کمک‌هزینه فرانشیز و خدمات ویژه درمان نیازمندان شد.

وی اظهار کرد: در بحث حق بیمه تامین اجتماعی، ۹۸۵ میلیون ریال برای ۴۸ نفر از زنان سرپرست خانوار نیازمند و ۴۹۶ میلیون ریال جهت پرداخت حق بیمه اجتماعی ۹ نفر از مددجویان طرح‌های اشتغال، هزینه شد.

رجبی افزود: در ۸ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱، ۱۰ میلیارد و ۳۶۳ میلیون ریال جهت اعطای کمک برای اسکان موقت مددجویان به عنوان ودیعه و اجاره مسکن برای ۱۰۰ خانواری که مستاجر بودند، پرداخت شد. همچنین برای ۵۷ خانوار از مددجویان، در مجموع یک میلیارد و ۷۳ میلیون ریال برای تامین لوازم ضروری زندگی آنها اعم از لوازم سرمایشی و گرمایشی، اختصاص یافت و برای کمک به ازدواج ۸ نفر از نیازمندان، یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال هزینه شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان محلات گفت: در ۸ ماهه ابتدایی سال جاری، ۵۴۰ میلیون ریال صرف برگزاری اردوهای آموزشی، تربیتی و زیارتی برای ۸۷ نفر از مددجویان شد و ۹۹۸ میلیون ریال کمک‌هزینه تحصیلی برای ۳۴۰ نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد محلات، پرداخت شد.

رجبی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان محلات هستند، اظهار کرد: در حال حاضر به خانواده‌های یک نفره ماهیانه ۵۵۰ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ماهیانه ۷۸۰ هزار تومان، خانواده‌های ۳ نفره ماهیانه مبلغ یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، خانواده‌های ۴ نفره ماهیانه مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و خانواده‌های ۵ نفره ماهیانه مبلغ یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان به عنوان مستمری پرداخت می‌شود.

وی افزود: نگاه ما به خانواده‌ها، نگاه اورژانسی است و معتقدیم نباید خانواده‌ای در تشکیلات کمیته امداد رسوب کند، باید مشکل شناسایی شده و توانمندسازی صورت بگیرد تا بتواند به خود متکی شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401101106525
  • خبرنگار :