بازدید استاندار خراسان جنوبی از مناطق زلزله زده بشرویه

استاندار خراسان‌جنوبی از مناطق زلزله زده شهرستان بشرویه بازدید کرد. 

جواد قناعت، امشب ۹ دی در ادامه برنامه‌های سفر به شهرستان بشرویه از منطقه زلزله زده رقه نیز بازدید کرد. 

به گزارش ایسنا، وی در دیدار با مردم روستای رقه، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی و شهادت حضرت فاطمه(س)، سومین روز تدفین شهدای گمنام استان را گرامی داشت. 

استاندار با اشاره به درخواست اعضای شورای اسلامی رقه مبنی بر احداث سالن ورزشی و اورژانس 115‪در این روستا گفت: این مشکلاتی که بیان شد را بررسی می‌کنم و پاسخ آن را به شما اهالی محترم اعلام خواهیم کرد، بنده عادت ندارم قولی بدهم که انجام نشود. 

قناعت ضمن ابراز خرسندی از اینکه زلزله اخیر بشرویه خسارت جانی به همراه نداشته، گفت: خداوند متعال را شاکریم که در این زلزله خسارت جانی و مالی نداشتیم. 

به گفته وی؛ بیشتر منازل و خانه‌های روستایی این مناطق خشت و گلی است و برخی خانه‌ها ترک‌های جدی خورده و خطر آوار شدن وجود دارد. 

وی تصریح کرد: امروز برای بازدید میدانی شرایط آمدیم تا بتوانیم با اطلاعات جامع و کامل در استان و تهران برای اخذ تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی منازل آسیب دیده اهالی این منطقه پیگیری کنیم. 

این بازدید با هدف بررسی شرایط موجود و نحوه خدمات رسانی به زلزله زدگان صورت گرفت. گفتگو با مردم، بررسی میزان رضایت آنها از خدمات دهی دستگاه‌ها و اطلاع از نیازهای مردم در شرایط فعلی از برنامه‌های این سفر بود. 

بازدید از سایت اسکان، میزان خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی و حضور در ستاد مدیریت بحران شهرستان بشرویه از جمله برنامه‌های این سفر است. 

بازدید استاندار خراسان جنوبی از مرکز اسکان اضطراری ارسک

استاندار خراسان جنوبی همچنین از مرکز اسکان اضطراری زلزله زدگان در شهر ارسک بازدید کرد. در این بازدید که با همراهی نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار صورت گرفت، فرماندار بشرویه آخرین وضعیت اسکان‌های اضطراری و شرایط بخش را تشریح کرد.

حسن علیزاده، فرماندار بشرویه با اشاره به اینکه آمادگی کامل برای اسکان افرادی که به منازلشان در زلزله اخیر آسیب وارد شده، وجود دارد، گفت: مراکز اسکان اضطراری شهرستان دارای امکانات گرمایشی و خواب برای زلزله زدگان می باشد و چنانچه فردی تمایل به خوابیدن در منزلش بدلیل ترک خوردگی در زلزله را نداشت، می‌تواند از این مکان های فراهم شده استفاده کند. 

علیزاده یادآور شد: برای خانواده‌هایی که معلول و مریض داشتند، چادر در داخل منازل شان برپا شده است.


 انتهای پیام 

  • جمعه/ ۹ دی ۱۴۰۱ / ۲۰:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401100905072
  • خبرنگار : 50026