رئیس دومای روسیه: سال ۲۰۲۳ سال پیشرفت روسیه خواهد بود

رئیس مجلس دومای روسیه امروز (پنجشنبه) گفت، سیستم سیاسی و الگوی اقتصادی روسیه در برابر تحریم‌ها مقاومت کرده و علی‌رغم مشکلات باقی‌مانده، سال ۲۰۲۳ باید "سال پیشرفت" برای این کشور باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ویاچسلاو ولودین، رئیس مجلس دومای روسیه در کانال تلگرامش نوشت: آمریکا و اتحادیه اروپا توقع داشتند که اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۲ با تورم بیش از ۱۰۰ درصد، دلار ۲۰۰ روبل و کاهش ۲۵ درصدی تولید ناخالص داخلی سقوط کند اما هیچ کدام یک از این نقشه‌ها محقق نشدند.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم فشارهای بی‌سابقه و اعمال بیش از ۱۳ هزار تحریم علیه روسیه، سیستم سیاسی و اقتصادی ما توسط رئیس‌جمهورمان نجات یافت.

ویاچسلاو ولودین افزود: ما با غلبه بر چالش‌ها هر روز قوی‌تر می‌شویم و سال آینده میلادی (۲۰۲۳) باید "سال پیشرفت" برای روسیه باشد.

طبق گفته رئیس مجلس دومای روسیه، این کشور به تمامی تعهداتش نسبت به شهروندان روسیه عمل کرده است؛ از جمله این موارد می‌توان به پایین‌ترین نرخ بیکاری در تاریخ روسیه با ۳.۷۵ درصد و نرخ تورم با ۱۲.۱۹ درصد اشاره کرد و این درحالیست که نرخ تورم در لهستان ۱۶.۱ درصد، جمهوری چک ۱۷.۲ درصد، استونی و لیتوانی ۲۱.۴ درصد، لتونی ۲۱.۷ درصد و مجارستان ۲۳.۱ درصد است.

ولودین در پایان اظهار کرد: سال ۲۰۲۲ بهترین سال "راه‌سازی" برای روسیه بوده و ۱۵۰ میلیون متریک تن غلات در این کشور برداشت شده است. اما این دستاوردها نباید اجازه دهند که ما با خیال راحت بنشینیم و کاری نکنیم. همچنان مشکلات زیادی هستند که باید مرتفع شوند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401100804465
  • خبرنگار : 71660