مدیرکل امور بانوان استانداری همدان:

پیامبر(ص) ۱۴۰۰ سال پیش "زن، زندگی، آزادی" را به ارمغان آورد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با تاکید بر اینکه مفهوم "زن، زندگی، آزادی" به معنای واقعی در کشور وجود دارد، مطرح کرد: این روزها عملیات دشمن بر پایه زن است و واقعیت زن را وارونه جلوه می دهند.

فاطمه ستاری‌نوید شامگاه دوشنبه ۵ دی‌ماه در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) و یادواره ۴۰ زن شهیده شهرستان ملایر، ابلاغ حقیقت اسلام و مقام زن به جهانیان را وظیفه زنان دانست و اظهار کرد: آنچه دشمن در شبکه های مجازی برای جوانان رقم می زند، غیرواقعی است.

وی با اشاره به وجود پزشکان متخصص و خلبانان زن در کشور، گفت: در بسیاری از مسائل تخصصی در کشور زنان از مردان جلوتر هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان تصریح کرد: دشمن از همه این مسائل در کشور آگاه است و می داند ما در چه وضعیتی هستیم اما با سیاه نمایی در شبکه های مجازی ذهن جوانان ما را بهم ریخته و حقیقت را وارونه جلوه داده است.

ستاری نوید با تاکید بر اینکه دیدگاه متفکران غرب درباره زن را مطالعه کنید، افزود: زن برای غرب فقط جنبه ابزار گونه دارد و متفکرین غربی از واژه های تحقیر آمیزی در توصیف زن استفاده می کنند این در حالی است که دیدگاه امامین انقلاب درباره مقام زن کاملا متفاوت است.

ستاری نوید با بیان اینکه امروز برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا به ویژه شهدای زن اینجا جمع شدیم، گفت: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۱  در ابلاغ پیامی به کنگره ۷۰۰۰ شهیده زن، شهدای زن را لشگری از فرشتگان و معماران ایران جدید خطاب کردند.

وی با اشاره به ۳۶۰ شهیده زن استان همدان مطرح کرد: ولایت مداری و دفاع از ولایت بهترین درسی است که مکتب حضرت زهرا(س) به ما می دهد.

ستاری نوید با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) و شهدا بهترین الگو برای ما هستند، خطاب به دختران گفت: در سبک زندگی خود، سبک زندگی شهدا را ملاک و معیار قرار دهید.

وی عزت و سربلندی بانوی ایرانی را ناشی از حجاب او دانست و بیان کرد: ما وظیفه داریم بسیاری از زنان ناآگاه در این مسیر را برگردانیم.

ستاری نوید ضمن تاکید بر رصد فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان و محصلین فرمودند که روایتگری صحیح و جهاد تبیین کنید که آیا آنچه غرب از زندگی و آزادی زن عنوان می کند، حقیقت دارد؟

مدیرثل امور بانوان و خانواده استانداری همدان ادامه داد: "زن، زندگی، آزادی" آن چیزی است که پیامبر(ص) ۱۴۰۰ سال پیش به ارمغان آورد و زن را از بند اسارت جاهلیت نجات داد.

وی با بیان اینکه شخصیت حضرت زهرا(س) معنای واقعی زن است، گفت: خصوصیات اجتماعی و فردی ایشان از جمله فرزندآوری، فرزندپروری و همسرداری معنای واقعی زن است.

ستاری نوید با اشاره به اینکه پیامبر به زن شخصیت و آزادی داد، خاطرنشان کرد: دین اسلام بین زن و مرد تفاوتی قائل نیست و در دین اسلام زن و مرد با یکدیگر مساوی هستند.

وی با بیان اینکه شهدا بهترین الگو برای مسئولیت پذیری جوانان و بهترین گنجینه برای تعالی روح هستند، مطرح کرد: امروز جوانان ما برای ازدواج و فرزندآوری احساس مسئولیت ندارند چراکه روحیه تجمل گرایی در جوانان بسیار زیاد شده است و تن به ازدواج نمی دهند.

ستاری‌نوید تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی را یکی از پیامدهای گرایش به فرهنگ غرب دانست و یادآور شد: ما باید الگوی عملی فرزندان خود باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت دفاع از ولایت در این مقطع زمانی گفت: ما باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان به بحران هویت اشاره و خاطرنشان کرد: غرب از طریق فضای مجازی هویت جوانان ما را گرفته است پس تقویت باورهای دینی در سطح جامعه به ویژه جوانان به کمک آموزش و پرورش، بسیج و حوزه های علمیه ضروری است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۵ دی ۱۴۰۱ / ۲۱:۳۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401100503084
  • خبرنگار : 50416