استاندار:

مدیریت مصرف بهینه گاز در کردستان ضروری است

استاندار کردستان بر مدیریت مصرف بهینه گاز در سطح استان تاکید کرد.

اسماعیل زارعی کوشا امروز دوشنبه(5 دی ماه) در جلسه کارگروه استانی مدیریت مصرف گاز طبیعی در سنندج، با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از گاز طبیعی و انرژی در همه بخش ها به ویژه خانگی، ادارات و اماکن مذهبی اظهار کرد: با ادارات یا واحدهای آموزشی و صنعتی که مانع ورود بازرسان شرکت گاز برای نظارت و کنترل مصرف سوخت‌می شوند، برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه، در استان کردستان، حداقل های محدودیت توزیع گاز طبیعی اعمال شده است، افزود: طبق گزارش های دریافتی، در برخی ادارات، دستگاه ها و اماکن مذهبی مصرف گاز طبیعی بالا است که قابل قبول نیست و باید کنترل شود.

استاندار کردستان، بر لزوم ورود آموزش و پرورش در بحث مصرف انرژی واحدهای آموزشی تاکید کرد و ادامه داد: نباید به خاطر واحد سرایداری، کل سیستم گرمایشی مدارس در شبانه روز روشن باشد.

وی به ۲۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای بهینه سازی موتورخانه ادارات و واحدهای تجاری و مسکونی اشاره کرد و از مشترکان در این بخش ها خواست، نسبت به بهینه سازی موتورخانه اقدام کنند.

کوشا، خط قرمز استان را در فصل سرما، تامین انرژی بخش خانگی اعلام و خاطرنشان کرد: باید مصرف گاز طبیعی در بخش های مختلف مدیریت و نظارت شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

زارعی کوشا بر لزوم رعایت مصرف بهینه انرژی در واحدهای نظامی و انتظامی نیز تاکید داشت و یادآور شد: در صورت نیاز و با مجوز هیات دولت، برای کاهش مصرف سوخت، ساعات کاری ادارات کاهش خواهد یافت.

  • دوشنبه/ ۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401100502659
  • خبرنگار :

برچسب‌ها