طارم، نیازمند کتاب‌رسان سیار

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم گفت: با کتاب‌رسان سیار می‌توان عدالت فرهنگی ایجاد کرد و به این وسیله می‌توانیم کتابخانه را به در خانه برده و نیاز فرهنگی مردم را حل کنیم.

یاسر روحانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت کتابخانه‌های شهرستان طارم، اظهار کرد: در طارم تنها ۲ باب کتابخانه روستایی در دهستان گیلوان و درام وجود دارد و روستاهای دیگر به لحاظ جمعیتی امکان ایجاد کتابخانه ندارند چرا .ه روستاهای شهرستان پراکنده هستند و امکان دسترسی همه افراد به کتابخانه با کتاب‌رسان سیار ایجاد می‌شود.

وی افزود: روستاییان بخش عمده‌ای از جمعیت را تشکیل می‌دهند و باید از لحاظ فرهنگی نیز به این مناطق رسیدگی شود. همچنین با کتاب‌رسان سیار می‌توان عدالت فرهنگی ایجاد کرد و به این وسیله می‌توانیم کتابخانه را به در خانه برده و نیاز فرهنگی مردم را حل کنیم.

این مسئول تصریح کرد: کتاب‌رسان سیار یکی از نیازهای شهرستان طارم است که جذب نیروی آن در شهرستان انجام شده و در رابطه با وسیله نقلیه برای حمل‌کتاب‌ها مشکل داریم که امیدواریم این مشکل مورد توجه مسئولان استانی قرار بگیرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم خاطرنشان کرد: از چندین روستا نیز درخواست ایجاد کتابخانه را داشته‌ایم. همچنین روستای شیت نیز یکی از روستاهای گردشگری شهرستان است که گردشگران زیادی به آن تردد می‌کنند که ایجاد کتابخانه در آن می‌تواند یک نماد فرهنگی برای روستا شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401100100146
  • خبرنگار : 50295