وحید درکه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مهمترین موارد شکایات مردم که به دست انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه میرسد، گفت: یکی از پرتکرارترین موارد شکایت مربوط به سازندگان کابینت است که در چند زمینه از آنها شکایت می شود.
وی تقلب در عرضه محصولات را از جمله مهمترین موارد شکایت دانست و عنوان کرد: برخی از سازندگان کابینت از قطعات بی کیفیت و نامرغوب برای تهیه کابینت استفاده میکنند و چون کار آنها تخصصی است و شاید مردم اطلاع دقیقی از نوع و کیفیت مواد اولیه مورد نیاز ساخت کابینت نداشته باشند، آنها نیز پول کابینت گرانقیمت را از مردم گرفته و محصول با قیمت پایینتر به آنها تحویل میدهند که باعث نارضایتی مصرف کنندگان شده است.
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ارائه خدمات بیکیفیت از دیگر دلایل شکایت مردم از کابینتسازان است که بعد از مدت کوتاهی استفاده چار آسیب و خرابی میشود.
درکه دومین صنفی که این روزها مصرفکنندگان از آن شکایت دارند را تعمیرکاران خودرو اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به افزایش هزینه قطعات خودرو، در برخی موارد مصرف کنندگان بهای زیادی بابت تعمیر و تعویض قطعات خودرو میپردازند، اما بعد از مدت کوتاهی دوباره دچار مشکل میشود.
وی از انتقاد مردم از کیفیت ارائه خدمات از سوی برخی تعمیرکاران خودرو در عین اخذ دستمزد بالا خبر داد و خاطرنشان کرد: انکار نمیکنیم که مواردی وجود دارد که شاید نیازی به تعویض یک قطعه نباشد، اما برخی تعمیرکاران با همکاری فروشندگان قطعات یدکی، مصرف کننده که شاید آگاهی کافی نداشته باشد را مجبور به تعویض قطعه با هزینه دوچندان میکنند.
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه یکی دیگر از موارد شکایت این روزهای مصرف کنندگان را فروش گوشی تلفن همراه دانست که تفاوت قیمت آن در بازار قابل توجه است و برخی در این زمینه گرانفروشی میکنند.
وی اضافه کرد: در بعد تعمیرات تلفن همراه نیز شکایات زیادی داریم که ارائه خدمات تعمیرکاران در عین اخذ هزینه زیاد، مناسب نبوده و باعث درست شدن عملکرد تلفن همراه نشده است.
به گفته درکه، به همه این شکایات رسیدگی خواهد شد تا مصرف کنندگان به حقوق خود برسند و چنانچه اجحافی در حق آنها شده جبران شود.
انتهای پیام