مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

وقوع ۱۹۸ حادثه کارگری در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در سال جاری ۱۹۸ مورد حوادث کار داشتیم که بیشتر در حوزه ساختمانی بودند.

علی جهانی امروز بیست و هشتم آذرماه، در کارگاه آموزشی روابط کار که با حضور احمدرضا پرنده، مدیرکل بازرسی کار و جمالی، مشاور عالی معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند بهترین نعمات خود را به ما داده است، بهترین آب در اختیار ماست که دون اینکه از آن استفاده کنیم به پایین دست می‌رود، بهترین زمین و خاک را داریم اما از زمانی که به دست ما افتاده همه چیز را خراب کردیم.

وی ادامه داد: ما از دست شما مرکز نشینان گله‌مندیم، در سرزمینی مانند سمنان و یزد که تماماً کویری است، جا برای نشستن نیست و همه نوع صنعت دیده می‌شود، اما در این سرزمین که هم آب هست و هم خاک و مردم غیرتمندی که دارد بابت لطفی که مرکزنشینان داشتند تعطیل است.

جهانی بیان کرد: ما بیکارترین استان کشور هستیم، ما لرها به غیرت و تعصب معروفیم و این آمار که هر ساله منتشر می‌شود حق این مردم نیست، شما می‌توانید زبان ما برای مرکزنشینان باشید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۸۰ نفر از نیروهای اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در حوزه روابط کار  مشغول کار هستند.

وی افزود: یکی از چیزهایی که در بدو ورود به وزارت ما را ناراحت می‌کرد طول رسیدگی به پرونده‌ها بود و ما با جلساتی که داشتیم این فاصله زمانی را کم کردیم، به نوعی ماهیت و وظیفه اصلی ما رسیدگی به شکایات است.

جهانی تصریح کرد: از ابدای سال تاکنون ۵۸۴۲ مورد بازرسی در سطح استان داشتیم و ۳۴ نیروی بازرسی داریم که از آن‌ها استفاده کردیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: در سال جاری ۱۹۸ مورد حوادث کار داشتیم که بیشتر در حوزه ساختمانی بودند.

وی عنوان کرد: برای کاهش حوادث با نظام مهندسی و شهرداری جلساتی داشتیم و تفاهم‌نامه امضاء کردیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401092819017
  • خبرنگار : 50310