ورود سامانه بارشی جدید به چهارمحال و بختیاری از اواخر هفته

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: پایان هفته جاری سامانه بارشی دیگری به تدریج از منطقه کوهرنگ وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود و طی روز جمعه در سطح استان شاهد بارش‌هایی خواهیم بود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سامانه بارشی که طی روزهای گذشته شاهد فعالیت آن بودیم از استان خارج شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا در استان کاهش نسبی داشته باشد اما در این مدت وقوع پدیده خاصی انتظار نمی‌رود.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: پیش‌بینی می‌شود در ساعات اولیه صبح روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری باشد به ویژه صبح روز دوشنبه احتمال رخداد مه صبحگاهی در برخی نواحی مخصوصا مناطق شرقی استان وجود دارد.

وی ادامه داد: پایان هفته جاری سامانه بارشی دیگری به تدریج از منطقه کوهرنگ وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود و طی روز جمعه در سطح استان شاهد بارش‌هایی خواهیم بود، این سامانه بارشی در روز شنبه هفته آینده ضعیف شده و استان را ترک می‌کند اما بارش برف و باران پیامد فعالیت این موج در استان خواهد بود.

نوروزی عنوان کرد: امروز صبح کوهرنگ، دوآب صمصامی، بلداجی و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه سانتی‌گراد به عنوان سردترین ایستگاه‌ها در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیدند.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طی روز گذشته و در اثر فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری بیشترین بارش در سورشجان با میزان ۱۶ میلی‌متر به ثبت رسیده است، در شهرکرد نیز ۱۱ میلی‌متر بارش باران ثبت شده است همچنین در بروجن ۰.۹، بن ۳.۱، سامان ۴.۳، فارسان ۲.۸، فرخشهر ۶.۱، بلداجی ۰.۵، اردل ۰.۲، آورگان ۱، دزک ۵، مالخلیفه ۰.۴، شلمزار یک و در دوآب صمصامی ۰.۷ میلی‌متر بارش به ثبت رسیده است در کوهرنگ نیز علاوه‌بر ۲.۸ میلی‌متر باران دو سانتی‌متر نیز برف باریده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401092718258
  • خبرنگار : 50454