استاندار مرکزی:

حذف مولفه‌های هویتی از یک جامعه، آن را صددرصد آسیب‌پذیر می‌کند

استاندار مرکزی گفت: اگر مولفه های هویتی یک جامعه را از او بگیریم، آن جامعه به یک جامعه صددرصد آسیب پذیر و قابل انهدام تبدیل می شود.

فرزاد مخلص الائمه ۲۷ آذر ماه در نخستین پیش کنگره بین المللی آیت الله العظمی آقاضیاءالدین عراقی اظهار کرد: موجودیت انسان زنده دو شاکله دارد، یک شاکله جسمی و ظاهری و یک شاکله معنوی. در خصوص انسان به مجموع این دو شاکله، شخصیت می گویند و در خصوص جامعه که یک موجودیت انسانی زنده است به آن هویت می گویند .

وی افزود: مادام که این هویت، مولفه های حیات و استمرارش برقرار باشد، حتی اگر شاکله جسمی جامعه آسیب دیده باشد چون هویت برقرار است، آن جامعه بالقوه مقتدر و زنده است ولی اگر مولفه های هویتی جامعه را بگیریم آن جامعه به یک جامعه صد درصد آسیب پذیر و قابل انهدام تبدیل میشود .

استاندار مرکزی افزود: بر این اساس برای ادامه حیات یک جامعه و پیشرفت یک اجتماع توجه به مولفه های هویتی و تقویت نظام هویتی آن بسیار ضروری است، مانند یک ساختمان که دچار فرسودگی شده باشد اما اگر در آن ساختمان گنجی نهفته باشد می توان با استفاده از آن گنج، ساختمان را ترمیم کرد .

مخلص الائمه با تاکید بر اینکه ما بر اساس بیانات مقام معظم رهبری به دنبال تدوین و نظام مند کردن ساختمان هویتی استان هستیم اظهار کرد: حدود ۲۵ درصد از مشاهیر و مفاخر کشور از جمله امام خمینی(ره) متعلق به استان مرکزی هستند که همواره در نظام هویتی کشور و جهان اسلام موثر بوده اند  .

استاندار مرکزی افزود: مولفه های هویتی دیگری نیز در این استان وجود دارد که یکی از مهمترین آنها که روند پیشرفت جامعه دینی و جامعه حوزوی را شکل داده است، حوزه علمیه اراک است.

مخلص الائمه با بیان اینکه ما تلاش می کنیم که مولفه های این ساختار نظام مند را به همگان معرفی کنیم افزود: ما می خواهیم نظام هویتی استان را شکل دهیم و این نظام هویتی به همه مردم استان و کشور معرفی شود .

استاندار مرکزی ضمن قدردانی از توجه مجموعه حوزه علمیه قم و اراک که پیش کنگره آیت الله آقا ضیاالدین عراقی در اراک برگزار کردند گفت: آیت الله آقاضیاالدین عراقی از بزرگان حوزه علمیه کشور و یک فقیه فعال در امر قضا و حکمرانی بودند. هنوز توجه به اینگونه مباحث در کشور حس می شود و امیدواریم بتوانیم با این مباحث هویتی و گنج های پنهان در موجودیت زنده، مسیر رشد و پیشرفت و حرکت استان و کشور را به سوی آینده روشنی که همگان انتظار دارند با شتاب و رشد بیشتری طی کنیم .

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401092718256
  • خبرنگار :