مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خبر داد:

۶ نقطه از خراسان شمالی در انتظار تدفین شهدای گمنام

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: در ۶ نقطه از خراسان شمالی، شهدای گمنام تدفین خواهند شد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمد نجاتی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، امروز ۲۷ آذرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اداره کل حفظ آثار استان برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با تشییع ۳۰۰ شهید تازه تفحص شده در کشور، خراسان شمالی میزبان ۶ شهید گمنام خواهد بود که در ۶ نقطه از استان تدفین می‌شوند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی تاکنون میزبان پیکر ۷۲ شهید گمنام بوده است، اضافه کرد: شهدای گمنام در ۳۲ نقطه از استان تدفین شده‌اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۶ شهید گمنام تازه تفحص شده از ۲۹ آذرماه وارد استان می‌شوند، افزود: شهرستان‌های فاروج، شیروان، اسفراین، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد به ترتیب میزبان شهدای گمنام خواهند بود.

امیر سرتیپ نجاتی با تأکید براینکه ۶ شهید گمنام در شهرستان‌های بجنورد و مانه و سملقان تدفین می‌شوند، ادامه داد: شهدای گمنام در پادگان یگان ویژه نیروی انتظامی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد، دادگستری کل، پتروشیمی، ستاد فرماندهی فراجا مانه و سملقان و روستای گز آباد تدفین خواهند شد.

وی اضافه کرد: شهدای گمنامِ خراسان شمالی مربوط به عملیات خیبر، بدر، کربلای ۵ با میانگین سنی ۱۷ سال، ۲۵ سال، ۳۵ سال، ۱۸ سال و ۴۰ سال هستند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در پایان تصریح کرد: خانواده شهدای گمنام که در سال‌های گذشته در استان تدفین شده بودند پس از شناسایی، درخواست جابه جایی به استان‌هایی که شهید متعلق به آن استان‌ها است را نداشتند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401092717970
  • خبرنگار :