مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

توسعه پتروشیمی خراسان با قدرت و سرعت انجام شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تاکید ریاست جمهوری بر توسعه پتروشیمی خراسان، گفت: توسعه پتروشیمی خراسان در بجنورد با قدرت و سرعت اجرایی شود.

به گزارش  ایسنا، میرهاشم موسوی شامگاه پنجشنبه ۲۴ آذر ماه در جلسه ای با مدیران مجتمع پتروشیمی خراسان که در این مجموعه برگزار شد و تا ۳۵ دقیقه بامداد جمعه ۲۵ آذرماه ادامه داشت، اظهار کرد: آیت الله رئیسی در سفر به خراسان شمالی بر لزوم توسعه پتروشیمی خراسان تاکید کرد و لازم است این موضوع با سرعت و قدرت دنبال شود.

وی ادامه داد: پتروشیمی خراسان یکی از صنایع مهم کشور است که جانانه پای تولید و اشتغال ایستاده و نباید یاس و ناامیدی در توسعه این صنعت ما را فرا بگیرد.

وی افزود: پس از بازدید از این مجموعه، سرشار از امید شدم و فعالیت های این مجموعه که متکی بر توانایی یک صنعت است پویایی آن را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه گزارش عملکرد این مجتمع امیدآفرین است، بیان کرد: البته مجتمع با چالش‌هایی نیز روبه‌رو است که باید با تمرکز راهبردی از آن‌ها عبور کرد.

موسوی گفت: صیانت از دارایی‌های این مجتمع و توسعه آن، دو مأموریت مهمی است که باید در این مجموعه اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: شاخص رشد در تولید و همچنین شاخص رشد در سود دو نکته مهم در توسعه پتروشیمی خراسان است که هر دوی آن‌ها مثبت بوده و نشان می دهد توسعه آن می تواند سودآور و اقتصادی باشد و همچنین مطالبه مردم استان خراسان شمالی را برآورده کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: پایداری آب و گاز، دو موضوع مهم در توسعه مجتمع پتروشیمی است که پایداری آب تقریباً قطعی است و برای پایداری گاز نیز باید رایزنی‌هایی انجام شود که البته توسعه روابط کشور با ترکمنستان در دولت آیت الله رئیسی و فرصت سواپ گازی با این کشور ظرفیتی است که می تواند دغدغه این موضوع را نیز برطرف کند.

وی همچنین گفت: در این مسیر، پیگیر مشکلات مجتمع پتروشیمی خراسان از جمله تهاتر مطالبات و بدهی ها خواهیم بود.

موسوی تاکید کرد: توسعه پتروشیمی خراسان باید اتفاق بیفتد و امیدواریم با دغدغه مشترک همه اجزا در کشور، هرچه سریعتر شاهد شکوفایی و چند برابر شدن امید در پتروشیمی خراسان و همچنین استان خراسان شمالی باشیم.

سید محمد پاکمهر نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح توسعه پتروشیمی نیازمند نگاه مثبت در هیئت مدیره آن است که با توجه به شرایط آن ضروری به نظر می رسد.

وی تاکید کرد: تمام صنایع پتروشیمی در کشور، فاز توسعه ‌ای خود را انجام داده اند اما در پتروشیمی خراسان شمالی علی رغم تاکیدات و کلنگ زنی دولت قبل، این اتفاق رخ نداد که با تاکید آیت الله رئیسی و همچنین مطالبه مردم باید هرچه سریعتر اجرایی شود.

حسنی مدیرعامل مجتمع پتروشیمی خراسان نیز در این جلسه پس از ارائه گزارش عملکرد، گفت: مجتمع پتروشیمی خراسان جزو ۴ پتروشیمی برتر کشور است و حاشیه سود حدود ۵۰ درصد دارد.

وی با اشاره به مشکلات این مجتمع اظهار کرد: از دولت، ۳ هزار میلیارد تومان بابت تحویل کود تعزیراتی مطالبه داریم.

وی ادامه داد: همچنین درخواست داریم موضوع مالیات بر صادرات محصول اوره و همچنین قطع شدن های مکرر گاز مجتمع در فصول سرد سال نیز پیگیری و برطرف شود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۵ آذر ۱۴۰۱ / ۰۱:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401092516617
  • خبرنگار : 50444