به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی اتاق اصناف ایران، قاسم نوده فراهانی درباره نحوه عملکرد سامانه ایرانیان اصناف و محدودیتهای پیش روی متقاضیان دریافت خدمات از این سامانه گفت: بر اساس گزارشهای رسیده از اتحادیهها و اتاقهای اصناف شهرستانها به اتاق اصناف ایران، طی یک سال اخیر سامانه ایرانیان اصناف دچار مشکلات فنی، اطلاعاتی و اجرایی زیادی از قبیل کندی بیش از حد، قطع شدنهای مکرر و در نتیجه از دسترس خارج شدن آن در برخی ساعات کاری اتحادیهها و اتاقها شده است.
وی افزود: همچنین اختلالات مکرر در ارتباطات سامانههای بین دستگاهی (پلیس اماکن، اداره پست، اداره مالیاتی و...) و اِشکال در استعلام و تبادل دادهها از جمله دیگر چالشهای موجود این سامانه است.
فراهانی گفت: این امر در ماههای اخیر به گونهای شدت یافته که موجب نارضایتیها و اعتراضات گسترده تشکلهای صنفی شده است. چرا که از یک سو حجم پروندههای انباشه شده صدور یا تمدید پروانه کسب افزایش یافته و از سوی دیگر درآمدهای تشکلهای صنفی که از محل صدور و تمدید پروانه کسب تامین میشود به شدت کاهش یافته و در مواردی به صفر نزدیک شده است. همچنین نبود امکان پاسخگویی تشکلهای صنفی به متقاضیان نیز موجب سردرگمی کارآفرینان صنفی شده است.
وی با بیان اینکه زیرساختهای این سامانه دچار فرسودگی شده و مراحل فرایندی آن با محدودیتهای بسیاری همراه است، اظهار کرد: بنابراین ضرورت دارد که نسبت به ارتقاء و توسعه عملکرد فرایندی آن، رفع مشکلات و رضایتمندی متقاضیان صنفی تصمیم گیری شود. سامانه یاد شده در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیرخانه هیأت عالی نظارت قرار دارد و اتاق اصناف ایران در جلسات و مکاتبه با آن نهادها، پیگیر رفع ایرادات این سامانه است.
انتهای پیام