سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی /۳

نیاز ۲ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مجموع پروژه‌های نیمه تمام خراسان جنوبی نیازمند بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

علیرضا عباس زاده، امروز سه شنبه ۲۲ آذر در نشست خبری به منظور اعلام برنامه‌های سفر رئیس جمهور، اظهار کرد: دور اول سفر رئیس جمهور ۹۳ طرح مصوب داشت که در جریان پیگیری ها ۱۳ مصوبه جدید از محل متمم سفر افزوده شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تاکنون در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۰۶ طرح مصوب داشتیم که ۲۹ طرح به طور کامل به اتمام رسیده و ۶۱  طرح در حال اجراست و سه طرح در دست پیگیری است، افزود: حال پس از یک سال، رئیس جمهور و اعضای هیات دولت روزهای پنج شنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ آذرماه برای بررسی مصوبات اول به خراسان جنوبی و وضعیت استان به لحاظ نیازمندی ها برای دومین بار به استان سفر می کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: دیدار با فعالان اقتصادی، بازدید از طرح نهضت ملی مسکن، دیدارهای مردمی، ، بازدید از مراحل اجرای خط انتقال آب دریای عمان به استان و شرکت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان از جمله برنامه‌های این سفر خواهد بود.

عباس زاده با بیان اینکه همچنین در این سفر، مدول دوم تصفیه‌خانه فالاب شهر بیرجند با ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز یا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه، فاز نخست واحد احیای فولاد قاین با پنج هزار میلیارد تومان اعتبار و همچنین واحد پخت تایر و طرح افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تولیدی شرکت کویر تایر افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح تولید تایر سنگین کلنگ زنی خواهد شد، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی به شهرداری بیرجند برای پروژه بند دره، آبرسانی به مخازن آب شرب و شهری از محل ماده ۱۷ مدیریت بحران و احداث مدرسه شبانه روزی در زیرکوه جزو سه مصوبه اجرا نشده در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: از این میزان ۷۹۲۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی مصوب و متمم سفر است که تاکنون هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است و مجموع اعتبارات مورد نیاز زیرساختی دستگاه‌های اجرایی استان تاکنون ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که در دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در اختیار اعضای هیات دولت قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در مورد طرح نهضت ملی مسکن، از ۳۱ شهر استان تاکنون برای ۲۹ شهر به تعداد ۳۱ هزار واحد زمین ویلایی حیاط دار برای اجرای طرح نهضت مسکن ملی به متقاضیان واگذار شده که از این تعداد، ۹ هزار واحد بیش از تعهدات این استان برای دوره چهار ساله بوده و این امر به علت جلوگیری از بلندمرتبه سازی و آپارتمان نشینی و استفاده از ظرفیت خدادادی اراضی استان بوده که در حال حاضر از ۲۰ هزار و ۹۷۳ واحد مسکن در حال ساخت، بیش از ۱۱ هزار واحد ویلایی به صورت خود مالکی است.

عباس زاده ادامه داد: با توجه به لیست طرح‌های اقتصادی نیازمند تامین منابع مالی استان برای ۶۸۳ طرح اقتصادی در حوزه‌های مختلف از محل تبصره ۱۸ مبلغ هزار و ۹۷۷ میلیارد تومان مصوب شده که تاکنون برای ۵۲۶ طرح به مبلغ ۸۶۲ میلیارد تومان عقد قرارداد شده است و در مجموع ۳۵۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت و مابقی طرح ها در مراحل مختلف بررسی مدارک است.

وی با اشاره به راه آهن به عنوان یکی از اولویت‌های نخست استان، گفت: تامین مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پروژه راه‌آهن بیرجند-قاین -یونسی از محل صندوق توسعه ملی پیشنهاد شده بود که در حال پیگیری است که امیدواریم در سفر دوم رئیس جمهور به استان، مردم در این زمینه خبرهای خوشی را بشنوند.

 انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401092214865
  • خبرنگار :