صمیمیت دلیل موفقیت کرواسی در جام جهانی از دید بیلیچ

سرمربی پیشین کرواسی دلیل موفقیت این تیم در قطر را فضای دوستانه می‌داند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، اسلوان بیلیچ، سرمربی پیشین تیم کرواسی درباره دلیل موفقیت این تیم در جام جهانی قطر گفت: کرواسی کشور کوچکی است و بازیکنان این تیم از ۱۰ سالی همدیگر را خیلی خوب می‌شناسند و به نظرم این فاکتور مهمی در درخشش تیم کرواسی در این سال‌ها بوده است. گاهی اوقات در کشورهای بزرگ با لیگ‌های بزرگ و باشگاه‌های بزرگ، شما چندان فضای دوستانه نمی‌بینید.

کروات‌ها برای دومین‌بار متوالی در مرحله نیمه نهایی جام جهانی حضور دارند. این کشور از سال ۱۹۹۱ مستقل بوده و تنها حدود ۳.۹ میلیون نفر جمعیت دارد. بیلیچ در ادامه گفت: بیش‌تر بازیکنان از دینامو زاگرب و هایدوک اسپلیت می‌آیند، بنابراین آن‌ها به خوبی یکدیگر را می‌شناسند.

بیلیچ از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ برای کارلسروهه  بازی کرد و در جام جهانی ۱۹۹۸ با تیم ملی کرواسی سوم شد. از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ او  خودش سرمربی تیم کرواسی بود.  گاهی اوقات در کشورهای بزرگ با لیگ‌های بزرگ و باشگاه‌های بزرگ، شما چندان دوستانه نیستید. به یاد می‌آورم که با چند بازیکن تیم ملی انگلیس صحبت کردم که به من گفتند: وقتی آن‌ها دور هم در اردوی تیم ملی جمع می‌شوند، یک میز بازیکنان چلسی، یک میز منچستریونایتد و یک میز لیورپول است ولی در کرواسی شرایط متفاوت است.

بیلیچ در پایان گفت: این واقعیت که تیم آلمان در مرحله گروهی جام جهانی قطر حذف شد، برای من تعجب‌آور نبود. فوتبال آلمان بیش از حد آکادمیک شده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1401092214760
  • خبرنگار : 71460