طرح «آموزش هنر برای همه» در نقاط مرزی و کمتر توسعه‌یافته خراسان رضوی اجرا می‌شود

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اجرای طرح آموزش هنر برای همه در نقاط مرزی و کمتر توسعه‌یافته این استان خبر داد.

جواد روشندل در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه طرح آموزش هنر برای همه با هدف ایجاد عدالت آموزشی در نقاط مرزی و کمتر توسعه‌یافته استان برگزار می‌شود، افزود: در گام اول علاقه‌مندان ۱۵ تا ۴۰ سال برای شرکت در این طرح می‌توانستند ثبت‌ نام خود را که از ابتدای مهر تا آبان ماه بوده، انجام دهند و از مزایای آن نیز بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف کشف و تربیت استعدادهای هنری، اشتغال‌زایی در حوزه کسب و کارهای فرهنگی و هنری و گسترش عدالت آموزشی در سراسر کشور به ویژه مناطق کم‌برخوردار و مرزی طرح آموزش هنر برای همه را برگزار می‌کند.

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در گام اول این طرح در ۶ شهرستان تایباد، باخرز، خواف کوهسرخ، تربت‌ جام، فیض‌آباد و مه‌ولات برگزار می‌شود.

وی یادآور شد، در گام دوم شروع طرح آموزش هنر برای همه که از بهمن‌ ماه در سه شهرستان سرخس، درگز و جوین آغاز می‌شود. متقاضیان می‌توانند با ثبت‌ نام در سامانه amoozeshehonar.farhang.gor.ir از مزایای این طرح رایگان آموزش هنر استفاده کنند.

روشندل اذعان کرد: افراد علاقه‌مند می‌توانند در ۳۰ رشته هنری که برای این سامانه آموزش هنر طراحی شده، ثبت‌ نام کنند. هرچند برای شروع هر کلاس باید به حد نصاب ۲۵ تا ۳۰ نفر برسد اما به محض اینکه برای هر رشته ۲۰ نفر ثبت‌ نام کنند، پس از گروه‌بندی آموزش به صورت رایگان آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: در صورتی که مربی واجد شرایط در آن شهر باشد، از خود افراد بومی منطقه و در صورتی که نباشد، از شهرهای هم‌جوار اعزام خواهند شد. کلاس‌ها با مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادها در خود شهرستان برگزار می‌شود.

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: این طرح جزو طرح‌های محرومیت‌زدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که منابع آن از مسیر دفتر توسعه و برنامه آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح آموزش هنر برای همه یکی از طرح‌های خوبی است که دولت توجه خود را در بحث آموزش هنر و توانمندسازی افراد علاقه‌مند به آموزش‌های هنری ایفا کرده و این پیام را تا دورترین نقاط کشور و استان خراسان افزایش داده است.

روشندل ابراز امیدواری کرد؛ در گام‌های بعدی این طرح که تا سال ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت، شهرستان‌های دیگری نیز بتوانند از مزایای این طرح برخوردار شوند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401092214723
  • خبرنگار : 30147