در ۸ ماهه سال جاری صورت گرفت

بهره مندی دو هزار و ۱۸۳ مددجو از خدمات حمایتی هلال احمر استان قم 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم از بهره مندی دو هزار و ۱۸۳ مددجو از خدمات حمایتی معاونت امور داوطلبان این جمعیت با اعتباری بالغ بر بیش از ۴۶ میلیارد ریال در ۸ ماهه سال جاری خبر داد.

محمدرضا بهرامی مدیر عامل هلال‌احمر قم در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از اصول اساسی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر اصل خدمات داوطلبانه است، اظهار کرد: سازمان داوطلبان به منظور احیا و تحقق اصل خدمات داوطلبانه، با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر از طریق سازماندهی و بهره گیری از توان و مساعدت افراد و اقشار توانمند تشکیل شد.

وی افزود: جذب و سازماندهی اعضا، جمع آوری، هدایت و توزیع کمک های نقدی، غیرنقدی و اعانات مردمی، ارائهٔ خدمات حمایتی و اجتماعی به آسیب دیدگان در زمان حوادث و سوانح  از جمله ماموریت های سازمان داوطلبان است.  

بهرامی بیان کرد: در این سازمان، داوطلبان و اعضا پس از شناسایی و جذب، بنابر نوع شرایط، تجربه، مهارت و تخصص در راستای تحقق اهداف جمعیت هلال احمر برای مواقع عادی یا زمان حوادث در چهار گروه حمایت، مهارت، هدایت و مشارکت سازماندهی می شوند.  

مدیر عامل هلال‌احمر قم تصریح کرد: داوطلبان با اهداف انسان دوستانه و بدون هیچ گونه چشم داشت مالی و مادی بصورت ارادی جهت کمک به همنوعان، آسیب دیدگان و آسیب پذیران جامعه  در قالب گروه ها و تیم های داوطلبی بصورت سازماندهی شده مستمر یا غیرمستمر در طرح ها و پروژه‌های های این جمعیت در مناسبت های مختلف در طول سال مشارکت می کنند.  

بهرامی عنوان کرد: در هشت ماه سال جاری با همکاری و مشارکت اعضا، داوطلبان و خیرین این جمعیت، دو هزار و ۱۸۳ مددجو اعم از ایرانی، افغانستانی، عراقی و سایر اتباع از خدمات حمایتی معاونت امور داوطلبان این جمعیت با اعتباری بالغ بر  ۴۶ میلیارد و ۸۹ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۲۵۷ ریال بهره مند شده اند.  

وی با اشاره به جزئیات خدمات حمایتی هلال احمر بیان کرد: ارجاع به بانک جهت اخذ وام بانک ملی، ارجاع به داروخانه هلال احمر جهت دریافت دارو، سایر مراکز درمانی، شرکت یا واحد صنفی تجهیزات پزشکی و توانبخشی، مراکز درمانی و توانبخشی هلال احمر و پرداخت در وجه مددجو از نحوه های تحقق این خدمات است.

بهرامی در پایان بیان کرد: تامین هزینه های اروتز و پروتز، بستری طبی و جراحی، بهداشتی و درمانی مصرفی، پاراکلینیک، دارو و درمان، دندان پزشکی، سبد معیشتی و معیشتی نقدی،  شیر خشک نوزادان، تامین و تعمیر وسایل توانبخشی  و دیگر خدمات سرپایی از انواع خدماتی بود که به مددجویان ارائه شد.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۲۱ آذر ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401092114322
  • خبرنگار : 50455