سید محمدعلی پورموسوی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: در دوره گذشته شورا و شهرداری، ریل باس شهری برای یک ایستگاه در شهر اهواز راهاندازی شد اما فعالیت آن پس از مدتی متوقف شد. امکاناتی که از آن دوره باقی مانده نشان میدهد که کار جدی و فنی در این خصوص انجام نشده بود و بیشتر به نظر میرسد برای اینکه میخواستند کاری انجام شده باشد، ریل باس را راهاندازی کردند.
وی افزود: توجه نشدن به کارایی ریل باس، حرکت قطار تنها در یک زمان خاص و انحام نشدن سفرها در پی این مسائل، موجب شد که به تدریج ریل باس اهواز به فراموشی سپرده شود. البته یک سری اموال که شهرداری اهواز به عنوان ایستگاه ایجاد کرده بود نیز از بین رفته است و به نظر میرسد در این بین، تنها هزینه بیت المال بر باد رفته است.
وی گفت: در این دوره، برنامهریزی شده که برخی از سکوها و ایستگاههایی که در این خصوص طراحی و بعضا احداث شده بودند اما دچار آسیب شدند، بازسازی شوند و توسعه یابند اما تاکنون شهرداری اهواز کار جدی در این زمینه انجام نداده و اهداف مدنظر شورای شهر تحقق پیدا نکرده است و مسئولان اجرایی شهرداری اهواز باید در این مورد پاسخگو باشند.
پورموسوی بیان کرد: بر اساس پیگیریهای شورای شهر اهواز، تاکنون شهرداری موضوعات جدیتری مانند خرید تعدادی اتوبوس و راهاندازی بی آر تی را پیگیری میکرد و تمرکز زیادی در مورد موضوع ریل باس نداشته و کاری در این خصوص انجام نشده است. در جلسات شورای شهر با مدیرکل راه آهن جنوب، این ادارهکل آمادگی خود برای همکاری در زمینه راهاندازی ریل باس را اعلام کرده است. شورای شهر اهواز نیز پیگیر راهاندازی ریل باس است و بودجهای برای این کار پیشبینی شده تا حداقل همان شرایط قبلی ایجاد شود و مورد بهرهبرداری قرار بگیرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایهگذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز گفت: راهاندازی ریل باس علاوه بر توسعه گردشگری و انجام سفرهای تفریحی، به حمل و نقل و جابهجایی مسافران نیز کمک میکند.
انتهای پیام