قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

بوشهر قطب مقاومت کشور است

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بوشهر قطب مقاومت کشور است و اگر گردشگری مقاومت از این استان مطالبه شود، توقع زیادی نیست.

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی شامگاه یکشنبه ۲۰ آذر در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه نتیجه برخی الگوهای سیاسیون به دلیل نگاه‌های ناقصی که به فرهنگ داشته‌اند، تولید مخلوقات ناقص الخلقه‌ است، اظهار کرد: بازسازی انقلابی ساختارفرهنگ و رسانه شاه بیت مطالبات رهبر معظم انقلاب از دولت است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب امسال بر تحولات نرم افزاری تاکید و اعلام کردند آنچه شما از آن واهمه دارید را من از شما نخواسته بودم بلکه از شما خواستم به فکر بازسازی ساختار فکر، فرهنگ و اندیشه جامعه باشید اما برخی ساختارها مانع از اجرای مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب می‌شوند که در این راستا استان بوشهر می‌تواند با طراحی یک الگوی ساختاری برگرفته از اندیشه های رهبر معظم انقلاب در این زمینه پیشقدم شود.

به گفته حریزاوی، بوشهر قطب مقاومت کشور است و اگر گردشگری مقاومت از این استان مطالبه شود، توقع زیادی نیست. همچنین کارهای فرهنگی زیادی در استان بوشهر انجام شده و مهم این است که این کارها در قالب یک الگوی قابل تعمیم در سطح کشور و منطقه ارائه شود.

فعالیت قرآنی استان بوشهر به ۷۰۰ سال قدمت دارد

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز عنوان کرد: فعالیت قرآنی استان بوشهر به ۷۰۰ سال قدمت دارد و از پرسابقه ترین استان‌های فعال در عرصه قرآنی به شمار می‌رود. در راستای استعداد و ظرفیت شناسی در کودکان و نوجوانان ۴۰۰ نفر به عنوان استعداد روستایی قرآنی در این استان شناسایی شده اند.

حجت الاسلام محمد رضا طاهری ارزیابی میدانی بیش از ۱۶۰ موسسه و خانه قرآن و عترت، برگزاری مسابقات قرآن کریم، ایجاد تشکلی از فعالان قرآنی و ساماندهی ۵۶۰ نفر از استادان در قالب مجمع قرآنیون شهرستان‌ها و استان، تولید ۳۵۰۰ دقیقه برنامه تلویزیونی برای ۷۰ موسسه قرآنی در قالب برنامه ترنم وحی، برگزاری آموزش تخصصی صوت و لحن قرآن، شناسایی ۲۵ قاری برتر استان بوشهر با استفاده از ظرفیت استادان را از جمله گام‌های برداشته شده از سوی این اداره کل در بخش قرآنی دانست.

امام جمعه بوشهر نیز در این در آیین با اشاره به اهمیت خدمت در سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی با ارزش در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی گام بر می‌دارد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با قدردانی از تلاش حجت‌الاسلام‌ طاهری، مدیرکل قبلی سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر، تصریح کرد: وی منشا تحولات بسیاری در عرصه طراحی، توسعه نرم‌افزاری، فرهنگی و علوم قرآنی بوده که خدمات وی قابل تقدیر و ستایش است.

در این نشست حجت الاسلام قادری به عنوان سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر معرفی و از خدمات حجت الاسلام طاهری تقدیر شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۱ آذر ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401092113721
  • خبرنگار : 50448