توسعه کیفی و کمی مدارس شاهد

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: به دنبال توسعه کیفی و کمی مدارس شاهد و ایثارگران هستیم.

به گزارش ایسنا، زهراپناهی روا در اولین جلسه کارگروه «آموزش و استعدادیابی» اظهارکرد: برای این که بتوانیم در مدارس شاهد و ایثارگران توسعه کیفی و هم توسعه کمی ایجاد کنیم، نگاه کارشناسان و مدیران مدارس شاهد برای ما بسیار مهم است.

وی با اشاره به این که همه بخش‎ها باید در برنامه‎های اداره کل امور شاهد و ایثارگران مشارکت داشته باشند، اظهارکرد: هدف این است که همه در ستاد و در استان‎ها، همصدا و همفکری داشته باشیم تا با هم‎افزایی به پیشبرد برنامه‎های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت اداره کل شاهد و ایثارگران کمک کنیم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران با اشاره به این‎که لازم است مصوبات و نتایج «کارگروه آموزش و استعداد یابی» با دقت و سرعت، پیگیری و عملیاتی شود، گفت: برای این کارگروه دبیرخانه‎ای با مسئولیت یکی از روسای ادارات شاهد ایجاد می‎شود.

در ادامه این نشست کارشناسان اداره امور شاهد و ایثارگران ادارات کل استان‎ها گزارشی از مسائل و دغدغه‎های حوزه مدیریت خود و همچنین مشکلات مرتبط با ثبت نام مدارس شاهد، بیان کردند که مهم‎ترین مسائلی که از سوی آن‎ها در این نشست مطرح شد به شرح زیر است:

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، درخواست تفویض اختیار ثبت نام دانش آموزان به استان‎ها، زمان‎بندی ثبت نام با توجه به سه دوره تحصیلی در تیر، مرداد و شهریورماه، ایجاد سامانه مستقل ثبت نام مدارس شاهد، افزایش شهریه ثبت نام دانش آموزان مدارس شاهد، ارسال نظرات اصلاحی در خصوص دستورالعمل ثبت نام تا دهم دی ماه به ستاد، اعتبار داشتن کارت ایثار رزمندگان که دارای هولوگرام بوده و توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شده است. پیشنهاد شد دانش آموزان همجوار مدارس شاهد امتیازی برای ثبت نام داشته باشند. شناسایی دانش آموزان ذینفع درطرح تقویت بنیه علمی دانش آموزانی که معدل زیر۱۴ دارند و استفاده از ظرفیت دانشجویان دانشگاه‎ها و فضای مجازی با مشارکت شرکت‎های بخش خصوصی از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401092013174
  • خبرنگار :

برچسب‌ها