رئیس مجمع توسعه کشاورزی مردم کرمانشاه:

کشاورزی سنتی توجیه اقتصادی ندارد/ کشاورزان به دانش روز مجهز شوند

رئیس مجمع توسعه کشاورزی مردم استان کرمانشاه با بیان اینکه کشاورزی سنتی توجیه اقتصادی ندارد، گفت: باید همه کشاورزان به دانش‌ جدید کشاورزی مجهز شوند.

سجاد احمدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه باید از کشاورزی سنتی فاصله بگیریم، اظهار کرد: همه کشاورزان باید تلاش کنند با بهره گیری از راهکارهای علمی از نظر کمی و کیفی به کشاورزان پیش‌رو نزدیک شوند، چون با عملکردهای گذشته هزینه های تولید کشاورزان جبران نمی شود.

احمدی با بیان اینکه رویکردهای سنتی کشاورزی باعث می شود هزینه تولید از درآمد بیشتر شود، گفت: کشاورزان برای بهره وری و درآمدزایی بیشتر باید از مشورت کارشناسان کشاورزی استفاده کرده و راهکارهای علمی را در کشاورزی مورد استفاده قرار دهند.

رئیس مجمع توسعه کشاورزی مردم استان کرمانشاه ادامه داد: کشاورزان برای افزایش درآمدهای خود باید بر مبنای علم روز کشاورزی کرده و از الگوهای نوین و توان شرکتهای دانش بنیان حوزه کشاورزی استفاده کنند.

وی استفاده از دانش را رمز موفقیت کشاورزان پیش رو در افزایش کیفی و کمی تولیدات کشاورزی عنوان کرد و افزود: می‌توان با حرکت در این مسیر و با استفاده از دانش میزان تولیدات کشاورزان معمولی را به کشاورزان پیش‌رو نزدیک کرد.

احمدی تصریح کرد: کشاورزانی که از یافته‌های پژوهشی استفاده کنند، نتیجه آن را در افزایش کمی و کیفی تولیدات خود می بینند.

احمدی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی موضوع دانش‌بنیان خیلی جای کار دارد، گفت: به جرات می‌توان گفت تنها مسیری که می‌توانیم ظرفیت بالاتری را از بخش کشاورزی انتظار داشته باشیم و به آن برسیم، حرکت به سمت کشاورزی دانش‌بنیان است. 

احمدی با تأکید بر لزوم استفاده کشاورزان از نتایج تحقیقات بخش کشاورزی، گفت: نتیجه تحقیقات نباید روی کاغذ بماند، بلکه باید نتایج این تحقیقات در عرصه‌های کشاورزی برای بهبود  بهره‌وری از سوی کشاورزان مورد استفاده قرار بگیرد. 

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401091610850
  • خبرنگار : 50180