پیام تبریک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مرکزی به مناسبت روز دانشجو

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و استاندار این استان در پیامی به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو، فرا رسیدن این روز را به دانشجویان ایران و استان مرکزی تبریک گفتند.

به گزارش ایسنا، در پیام آیت الله "قربانعلی دری نجف‌آبادی" و دکتر "فرزاد مخلص الائمه" آمده است:

شانزدهم آذر، روز دانشجو سند جاویدان شهیدان دانشجویی است که با روحیه استکبارستیزی، عدالت خواهی و علم‌گرایی نامشان در تقویم سیاسی و اجتماعی کشور ماندگار شد.

در ۱۶ آذرماه ۱۳۳۲ شهیدان پرافتخار دانشجو "احمد قندچی"، "مصطفی بزرگ‌نیا" و " مهدی شریعت رضوی" با برافراشتن پرچم عدالت خواهی و استبدادستیزی در مقابل زیاده خواهی‌های استکبار جهانی جان به جان آفرین تسلیم کردند و شهادت آنها سندی پرافتخار در تاریخ مبارزات تحول گرایانه نهضت دانشجویی ثبت شد.

اقتدار و عظمت نظام اسلامی در شرایط کنونی باعث شده تا استکبار جهانی به دنبال آن باشد تا با سست کردن پیوندهای عمیق دانشجو با سایر اقشار ملت و دور کردن این قشر متفکر از دامان علم، جهاد علمی کشور را متوقف کند و از آنجاکه "بصیرت" منشاء تمام تحولات و جنبش‌های دانشجویی است؛ شایسته است دانشجویان مانند گذشته با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری "بصیرت و دشمن شناسی" و فتح قله‌های پیشرفت، فردایی بهتر را برای میهن اسلامی رقم بزنند و دشمنان را چون گذشته ناامید کنند.

اینجانبان ضمن گرامیداشت حماسه ۱۶ آذر و تبریک روز دانشجو، به روان پاک همه دانشجویانی که جان خود را در سال‌های قبل از انقلاب در راه آزادی و سربلندی ایران عزیز و پس از آن برای استقلال و عزتمندی انقلاب اسلامی فدا کردند، درود می‌فرستیم و امیدوارم دانشجویان فهیم و فرهیخته با حضور با نشاط و فعالیت خویش در عرصه‌های مختلف، در جهت آبادانی و توسعه همه جانبه کشورمان نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401091610724
  • خبرنگار :