معاون متوسطه آموزش و پرورش استان خبر داد

هدایت ۳۹ درصدی دانش‌آموزان خوزستانی به رشته‌های فنی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از افزایش هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های فنی در استان بیش از متوسط کشوری خبر داد.

امین برملا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: توسعه رشته‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش در خوزستان، اولویت اول آموزش و پرورش است و اولویت دوم نیز توسعه رشته ریاضی و فیزیک است.

وی افزود: رشد تعداد دانش‌آموزان در فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، رقم خوبی داشته است؛ در سال ۹۹ میزان جذب دانش‌آموز در فنی و حرفه‌ای و کار و دانش  ۲۹ درصد بود و در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۳۴.۵ درصد رسید و امسال نیز تعداد دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به ۳۹ درصد رسیده است. بنابراین در دو سال گذشته در این خصوص رشد ۱۰ درصدی داشته‌ایم و حدود ۷ تا ۸ هزار دانش‌آموز در این رشته‌ها اضافه شد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در برنامه ششم توسعه، پیش‌بینی شده بود که تعداد دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به ۵۰ درصد برسد و در حال حاضر متوسط کشوری ۳۷ درصد است اما این رقم در استان خوزستان ۳۹ درصد و بالاتر از متوسط کشوری است. با این حال، با توجه به اینکه ظرفیت لازم برای جذب دانش‌آموز بیشتر ایجاد نشده است، عملا بیش از این نمی‌توان دانش‌آموزی در این رشته‌ها جذب کرد. 

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401091509575
  • خبرنگار : 50300