به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در پنج چادر سفیدرنگ در مقابل انبار کانتینرها در نزدیکی سئول حدود ۲۰۰ کامیون دار معترض در کنار یک هیتر گازی گردهم آمدند و تلاش میکنند تا با سردی هوا و روایت دولت که میگوید به کامیون داران خوب حقوق میپردازد، مقابله کنند.
یکی از این معترضان که ۶۳ سال دارد، میگوید: ما دشمن نیستیم. ما به کشورمان وفاداریم چون ما در شبکه توزیع و صادرات نقش داریم. پولی که دریافت میکنیم به سختی کفاف خورد و خوراک و معاش ما را برای یک ماه میدهد. "اشرافیت کارگری" که دولت میگوید چیز مزخرفی است.
وی ادامه داد، افزایش هزینههای سوخت باعث شده تا زندگی کامیون داران در ژوئن بهتر نشود و "حتی در آن ماه ما هشت روز اعتصاب کردیم."
در میانه افزایش هزینههای سوخت، ۲۵ هزار کامیوندار از دولت میخواهند تا سیستم پرداخت حداقلی دائمی را که به "نرخ حمل و نقل ایمن" معروف است برای آنها دایر کند که به صورت موقت در سال ۲۰۲۰ و برای بخش کوچکی از بیش از ۴۰۰ هزار کامیوندار اجرایی شد.
یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی گفته که دولتش به درخواستهای "بدون توجیه" اتحادیه کامیونداران که دومین اعتصاب بزرگ خود را در کمتر از شش ماه برگزار کردند، تن نمیدهد. این اعتصاب باعث ایجاد اختلال در تامین خودرو، سیمان و سوخت شد.
وزیر کشور و یکی از سخنگوهای حزب حاکم کره جنوبی کامیون داران را "اشرافیت کارگری" توصیف کردهاند.
دولت و اتحادیه کامیون داران کره جنوبی دو بار وارد مذاکره شدهاند اما بر سر دو مساله اتفاق نظر ندارند؛ تمدید قوانین پرداخت حداقلی حتی پس از پایان سال جاری میلادی و بسط آن به کامیون داران بیشتر.
دولت میگوید که این قوانین برای کامیون داران سوخت و صنایع فولاد نیست چون آنها دستمزدهای خوبی دریافت میکنند.
انتهای پیام